اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر خارجه اردن: شمار آوارگان سوری در اردن به بالاترین حد ممکن رسیده است

وزیر خارجه اردن با اشاره به اینکه شمار آوارگان سوری در این کشور به بالاترین حد ممکن رسیده است، تأکید کرد که اردن دیگر توان میزبانی از آوارگان سوری را ندارد.

وزیر خارجه اردن: شمار آوارگان سوری در اردن به بالاترین حد ممکن رسیده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «أیمن الصفدی» اعلام کرد که تعداد آوارگان سوری در اردن به بالاترین حد خود رسیده است و اردن دیگر گنجایش پذیرش آوارگان جدید را ندارد.

الصفدی افزود که سازمان ملل می‌تواند در داخل سوریه بحران این کشور را حل نماید و از جامعه جهانی و سازمان ملل نیز خواست تا از اعمال فشار بر اردن در خصوص آوارگان سوری در مرز دو کشور، اجتناب کنند.

طبق گزارش شبکه روسیا‌الیوم، وزیر خارجه اردن همچنین پس از دیدار با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل گفت که اردن تماس‌های مستمری برای توقف درگیری‌ها در جنوب سوریه برقرار کرده است.

الصفدی تصریح کرد که برقراری آتش‌بس در سوریه، حمایت از غیرنظامیان و پشتیبانی از آنها اولویت اردن است و ما از طریق برقراری تماس با طرف‌های ذی‌نفوذ برای تحقق این امر تلاش می‌کند.

وی در صفحه توئیتر خود نیز نوشت که حدود 1.3 میلیون آواره سوری در اردن اقامت دارند و امان در حال هماهنگی با سازمان ملل در خصوص جنوب سوریه است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول