اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

سرپرست سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان خبر داد

عدم وقوع قتل در نیروهای مسلح گلستان طی 3 سال گذشته/ برخورد قانونی با کارفرمایان بکارگیری کننده سربازان فراری

سرپرست سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان از کاهش 36 درصدی وقوع جرائم در نیروهای مسلح این استان خبر داد و گفت: جمعیت کیفری نیروهای مسلح استان با اقدامات پیشگیرانه 27 درصد کاهش داشته است.

عدم وقوع قتل در نیروهای مسلح گلستان طی 3 سال گذشته/ برخورد قانونی با کارفرمایان بکارگیری کننده سربازان فراری

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رحیم رحیمی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: امنیت مهم‌ترین نیاز بشر در طول تاریخ بوده است.

وی ادامه داد: کشوری که امنیت نداشته باشد به‌عنوان کشور فقیر شناخته می‌شود و کشورهای دیگر، آن کشور را مستقل نمی‌دانند و دائم کشورهای دیگر به دنبال تهاجم به آن کشور هستند.

سرپرست سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان تصریح کرد: امروز با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب، نه تنها منیت کشور خودمان را تامین می‌کنیم، امنیت کشورهای مسلمان را در دورترین نقاط را نیز تامین می‌کنیم و در این راه تلاش خواهیم کرد.

رحیمی گفت: نیروهای مسلح بار عظیم و مسوولیت بزرگ تامین امنیت کشور را بر عهده دارند، نیروهای مسلحی که به واسطه این نیروهای پرتلاش در دنیا به آن افتخار می‌کنیم.

وی افزود: از این رو نظارت بر کارکنان نیروهای مسلح و پیشگیری از وقوع جرم در این نیرو یکی از اصول اساسی است که این وظیفه مهم با کمک واحدهای نظارتی در نیروهای مسلح انجام می‌شود.

سرپرست سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان تاکید کرد: از این رو و با توجه به حساسیت موجود در نیروهای مسلح، پیگیری تخلفات و جرائم در نیروهای مسلح و قضاوت در این عرصه به سازمان قضایی نیروهای مسلح سپرده شده است.

رحیمی بیان کرد: نگاه سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز، توجه ویژه به پیشگیری از وقوع جرائم در نیروهای مسلح است و تلاش می‌شود در کنار پیشگیری کیفری با پیشگیری غیرکیفری، آگاه‌سازی و از بین بردن شرایط جرم مانع از وقوع جرم در نیروهای مسلح شویم.

وی با اشاره به اینکه از سال 1377 تاکنون 700 مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح استان برگزار شده است، گفت: سال گذشته ایراد ضرب و جرح عمدی در نیروهای مسلح استان مورد بررسی قرار گرفت که با شناسایی علل وقوع این جرم و تلاش‌های انجام شده شاهد کاهش 21 درصدی این جرم نسبت به سال‌های 1394 و 1395 در استان بوده‌ایم و در مجموع وقوع جرائم 36 درصد کاهش داشته است.

سرپرست سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان خاطرنشان کرد: از سال 1394 تاکنون هیچگونه جرائم مهم همانند قتل در نیروهای مسلح استان رخ نداده است.

رحیمی تاکید کرد: 70 بازدید سال گذشته از زندان‌های استان انجام شده که شاهد کاهش 27 درصدی جمعیت کیفری مرتبط با نیروهای مسلح گلستان در زندان‌های استان بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون هیچ مجموعه کارفرمایی اجازه بکارگیری سربازان فراری را ندارد و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد و متخلف بیش از 11 میلیون تومان جریمه نقدی خواهد شد.

سرپرست سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان تصریح کرد: شناسایی سربازان فراری توسط نیروهای مسلح و دستگیری آنها توسط پلیس و دژبان‌های نیروهای مسلح انجام خواهد شد.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول