اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

احتمال وجود ۲ سیاره مشابه با کره زمین قوت گرفت

دانشمندان می گویند به شواهد قطعی تری دست یافته اند که نشان می‌دهد به احتمال زیاد دو سیاره مشابه کره زمین در منظومه‌هایی مشابه با منظومه شمسی وجود دارند.

احتمال وجود ۲ سیاره مشابه با کره زمین قوت گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ساینس الرت،  به احتمال زیاد دو سیاره مشابه کره زمین در منظومه‌هایی مشابه با منظومه شمسی وجود دارند. سیاره های یادشده از آب و هوای باثبات و فصل هایی مشابه با کره زمینه برخوردارند و بنابراین احتمال وجود حیاتی مشابه با حیات کره زمین در آنها بسیار بالاست.

یکی از این دو سیاره کپلر 186 اف نام دارد که فاصله آن با ستاره تشکیل دهنده منظومه شمسی اش در حدی است که احتمال وجود آب مایع در آن وجود دارد.

محققان آمریکایی با محاسبات پیچیده ریاضی به این نتیجه رسیده اند که سیاره یادشده در مداری به دور ستاره خویش می چرخد که امکان ایجاد چهار فصل منظم که مشابه با وضعیت کره زمین است را به وجود می اورد.

سیاره دیگری که در منظومه شمسی متفاوتی به دور یک ستاره می چرخد و به احتمال زیاد شرایطی مشابه با کره زمین دارد کپلر 62 اف است که از نظر ابعاد از کره زمین بزرگتر است و حدود 1200 سال نوری از کره زمین فاصله دارد.

باید توجه داشت که مریخ هم در فاصله ای از خورشید قرار دارد که امکان سکونت در آن به طور بالقوه وجود دارد، اما تغییر مکرر محور گردش آن از 0 تا 60 درجه باعث ایجاد شرایط آب و هوایی بسیار ناپایدار برروی این سیاره شده است. اما دو سیاره دیگر چنین وضعیتی ندارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول