اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

بازدید معاون هنری ارشاد از سه نمایشگاه

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه نقش برجسته‌های هندسی محسن وزیری مقدم، نمایشگاه نقاشی ۶۰ سال با استاد محمد ناصری‌پور و نمایشگاه «از قلب اروپا» دیدن کرد.

بازدید معاون هنری ارشاد از سه نمایشگاه

به گزارش خبرگزاری فارس، نمایشگاه نقش برجسته‌های هندسی محسن وزیری مقدم این روزها در نگارخانه اعتماد برپاست و سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر ارشاد عصر روز گذشته (یکشنبه ۱۰ تیرماه) از آن دیدن کرد.

حسینی درباره نمایشگاه نقش برجسته‌های هندسیگفت: محسن وزیری‌مقدم از هنرمندان نوگری ایران، آثار ارزشمند نقشی و مجسمه دارد و آثار این نمایشگاه را که نقش برجسته‌های هندسی است؛ در چند سال اخیر بر اساس طرح‌های خطوط موازی چند دهه قبل خود کار کرده است که در عین تداوم، بیانگر ایده‌هایی جدید با رنگ و فرم متفاوت است.

حسینی ادامه داد: در فیلمی که در نمایشگاه نقش برجسته‌های هندسی نمایش داده می‌شود و مربوط به چند ماه پیش است؛ وزیری مقدم در حال ایجاد نقاشی شنی در ابعاد بزرگ است که نشان می‌دهد این هنرمند با علاقه و عشق به هنر فعالیت می‌کند.

آثار مجموعه  نقش برجسته‌های هندسی با برش دادن ورقه‌های آلومینیوم و رنگ کردن آنها توسط وزیری مقدم به وجود آمده است.

برگزاری این نمایشگاه اقدامی برای معرفی بنیادی به نام محسن وزیری‌مقدم نیز هست. به گفته هامون وزیری‌مقدم که در غیاب پدر این نمایشگاه را آماده کرده است، این بنیاد مارس ۲۰۱۷ در شهر رم ایتالیا به ثبت رسید و تعاملاتی با موزه ماکسیِ ایتالیا داشته است. همچنین کتاب زندگینامه وزیری مقدم که توسط خود او نگاشته شده است به زودی منتشر می‌شود.

نمایشگاه «نقش برجسته‌های هندسی» تا ۱۹ تیر برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند به گالری اعتماد در میدان هفتم‌تیر، خیابان مفتح‌جنوبی، بن‌بست شیرودی، پلاک ۲۵ مراجعه کنند.

* بازدید معاون هنری از نمایشگاه‌های «ناصری پور» و «از قلب اروپا»

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر یکشنبه 10 تیر از نمایشگاه نقاشی‌های محمد ناصری پور در نگارخانه‌های زمستان و ممیز خانه هنرمندان ایران دیدن کرد.

سید مجتبی حسینی در بازدید از نمایشگاه نقاشی 60 سال با استاد محمد ناصری پور گفت: ناصری پور هنرمندی است که در آثارش به فضا و معماری و اجزای معماری توجه جدی دارد و با توجه به تخصص و تجربه هنرمند در نقاشی، مرمت و پژوهش، همه این وجوه در آثارش دیده می‌شود و این نمایشگاه روند فعالیت هنری ناصری پور از آغاز تا امروز را بیان می کند.

در این بازدید محمد ناصری پور و امیر سقراطی که آثار نمایشگاه را انتخاب کرده است حضور داشتند.

همچنین معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه تصویرگران معاصر از جمهوری چک با عنوان «از قلب اروپا» در نگارخانه میرمیران خانه هنرمندان ایران دیدن کرد.

نمایشگاه نقاشی‌های محمد ناصری پور و نمایشگاه تصویرگران معاصر از جمهوری چک تا 19 تیر میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول