اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

رئیس سازمان حج و زیارت:

شرایط خاص ایام تشریق و مشاعر مقدسه را برای حجاج شرح دهید

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به ضرورت آگاه‌سازی زائران خانه خدا نسبت به ابعاد سفر حج، گفت: شرایط خاص و متفاوت سفر به ویژه ایام تشریق و مشاعر مقدسه باید به درستی برای حجاج تشریح شود.

شرایط خاص ایام تشریق و مشاعر مقدسه را برای حجاج شرح دهید

به گزارش خبرگزاری فارس، حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت ضمن تشریح برنامه‌های انجام گرفته در ماه‌های اخیر گفت: ارتقای خدمت‌رسانی به حجاج، یکی از اولویت‌های سازمان حج محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال انتظارات حجاج بیشتر است، افزود: برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده که همه خانواده بزرگ حج، سازمان، مدیران هتل‌ها و مدیران کاروان هر یک نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: تمامی کاستی‌ها و مشکلات در حج سال گذشته مورد بازبینی و بررسی قرار گرفت و بر مبنای آن برنامه‌ریزی‌های حج ۹۷ صورت پذیرفت. همچنین با توجه به اصل مهم امنیت و عزت و کرامت حجاج، یعنی همان مواردی که در متن قرارداد سال گذشته وجود داشت، در توافقنامه حج جاری نیز درج شده است.

وی با اشاره به توصیه‌هایی به کارگزاران حج، افزود: آگاه‌سازی حجاج نسبت به تمامی ابعاد سفر حج و عملیات اجرایی حج، قطعا سبب می‌شود که حجاج خودشان را با شرایط بهتر وفق داده و از فرصت‌های معنوی حج بهتر بهره‌مند شوند.

محمدی با تأکید بر اینکه همه تلاش سازمان و خادمین حجاج برای روان‌سازی فرایندهای خدمت‌رسانی به حجاج است، گفت: مدیران کاروان‌ها و مجموعه‌ها و همه خادمان با رفع نواقص و کاستی‌ها و خدمتگزاری خالصانه، مسیر حجاج را در رسیدن به هدف اصلی سفر حج که وصول به معنویت است، هموار سازند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه به منظور اطلاع‌رسانی جامع‌تر و ارتباط مستمر با حجاج و کارگزاران کانال‌هایی ایجاد شده است، افزود: از همه حجاج و کارگزاران انتظار داریم حتما در کانال‌های مورد نظر عضو شوند.

محمدی با توجه به محدودیت‌های هتل در مدینه تصریح کرد: محدودیت‌های مذکور و علت اسکان 6 روزه در مدینه باید به درستی به حجاج منتقل شود. همچنین حمل و نقل درون شهری و حمل و نقل ترددی باید برای زائران تشریح شود چرا که زائران باید بدانند که از پنجم تا چهاردهم ذی‌الحجه حمل و نقل درون شهری در مکه مکرمه اجازه فعالیت ندارد، بنابراین حجاج باید نسبت به این امر کاملا مطلع باشند و مدیران و روحانیون برای این ایام برنامه‌های ویژه‌ای را در هتل‌ها تدارک ببینند.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: به دغدغه‌های همه حجاج توجه کنید و به طور کامل و دقیق پاسخگوی آنها باشید؛ ضمنا شرایط خاص و متفاوت سفر حج به ویژه ایام تشریق و مشاعر مقدسه به درستی برای حجاج منعکس شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول