اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کاهش محبوبیت مرکل در پی تنش ها درباره سیاست‌های مربوط به پناهجویان

اختلاف میان احزاب حاکم آلمان باعث شد تا محبوبیت روسای احزاب آلمان از جمله صدراعظم این کشور کاهش یابد.

کاهش محبوبیت مرکل در پی تنش ها درباره سیاست‌های مربوط به پناهجویان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  محبوبیت  دولت آلمان و «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور در پی  اختلاف میان احزاب حاکم در دولت درباره سیاست‌های مربوط به پذیرش پناهجویان کاهش یافته است.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، آخرین نظرسنجی شبکه خبری ARD حاکی از آن است که دست‌کم ۸۰ درصد از افراد پرسش‌شونده معتقدند که کاملا و یا تا حدودی از عملکرد ائتلاف حاکم ناراضی هستند که این رقم، رشدی ۱۵ درصدی در مقایسه با ماه ژوئن داشته است و فقط ۲۱ درصد گفتند که از حاکمیت رضایت دارند.

تنش های اخیر در دولت باعث شده تا محبوبیت مرکل در ماه گذشته از ۵۰ درصد به ۴۸ درصد کاهش یابد. این در حالی است که محبوبیت «هورست زیهوفر» وزیر کشور آلمان که تهدید کرده بود در صورتی که با اجرای سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تر ریاضتی موافقت نشود، از سمت خود کناره‌گیری می‌کند، ۱۶ درصد کاهش یافته است.

دو سوم از کسانی که در نظرسنجی شرکت داشتند، معتقدند که مرکل در حال از دست دادن کنترل احزاب دموکرات‌مسیحی و سوسیال‌مسیحی  بوده است.

در پی اختلاف میان احزاب سوسیال مسیحی و دموکرات‌مسیحی، سرانجام مرکل دوشنبه گذشته با اجرای سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تر پذیرش پناهجویان موافقت کرد. به این ترتیب قرار است پناهجویانی که به مرز آلمان رسیده‌اند به کشورهای دیگر اتحادیه اروپا که در آنها ثبت‌نام کرده‌اند، باز گردانده شوند.

انتهای‌پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول