اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کرمانشاه

در همایش زائران حج کرمانشاه مطرح شد

از اعلام زمان بازگشت حجاج به کشور تا لیست اقلام ممنوعه برای زوار

حفظ صبر و اخلاق نیکو، توصیه به صرف هزینه ولیمه برای حمایت از بیماران سرطانی و تهیه سوغات توسط حجاج در داخل کشور در همایش متمرکز زائران حج تمتع استان کرمانشاه مطرح و لیست اقلام و کالاهای ممنوعه و زمان بازگشت حجاج نیز اعلام شد.

از اعلام زمان بازگشت حجاج به کشور تا لیست اقلام ممنوعه برای زوار

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله شیخ مصطفی علما ظهر امروز در همایش متمرکز زائران حج تمتع استان کرمانشاه در مجموعه شهید بهشتی شهر کرمانشاه، مناسک معنوی و زیارتی حج نیاز به صبر و شکیبایی دارد، لذا حجاج به‌عنوان نماینده ایران باید اخلاق خوب و نیکو داشته باشند.

امام جمعه کرمانشاه حفظ آرامش و متانت برای مواجهه با مشکلات احتمالی را بسیار مهم بیان کرد و گفت: حجاج باید در بازگشت به کشور نیز با رفتار و اخلاق خویش، الگویی برای دیگران باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: حجاج می‌توانند بیشترین وقت خود را در بیت‌الله‌الحرام و مسجد نبی سپری کنند و از این فرصت معنوی به‌خوبی برای تزکیه نفس، عبادت و تحول درونی خویشتن بهره ببرند.

اعلام کالاهای ممنوعه برای حجاج ایرانی

رئیس پلیس فرودگاه بین‌المللی شهید آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی کرمانشاه نیز در این همایش، عنوان کرد: هیچ‌کسی نباید بار فرد دیگر را در فرودگاه تحویل بگیرد، چراکه کشف کالای ممنوعه در آن جرم محسوب شده و مجازات دارد.

حسین نجفی قرص‌های متادون، ترامادول و کدوئین را از جمله کالاهای ممنوعه اعلام کرد و گفت: ترشی، آب‌غوره و آب‌لیمو که دارای خاصیت و ماهیت اسیدی هستند، اجسام برنده، مواد محترقه و مواد اشتعال‌زا نیز نباید در این سفر توسط مسافر حمل شود.

تاکید بر صرف هزینه ولیمه برای حمایت از بیماران سرطانی و تهیه سوغات توسط حجاج در داخل کشور

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه نیز در مراسم یاد شده تاریخ بازگشت حجاج کرمانشاهی را ۱۱ لغایت ۱۳ شهریور ماه سال‌جاری اعلام کرد و متذکر شد: به زوار سرزمین وحی توصیه می‌شود هزینه ولیمه خود را صرف امور خیریه در داخل کشور از جمله کودکان سرطانی کنند و سوغات را نیز برای حمایت از کالای ایرانی در داخل کشور تهیه کنند.

حامد دارابی زمان حضور حجاج در فرودگاه را چهار ساعت قبل از پرواز اعلام کرد و توصیه‌های لازم در مورد وضعیت اقامت زوار را نیز مورد یادآوری قرار داد.

انتهای پیام/۲۷۰۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول