اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کشته و زخمی شدن ۵۰ شبه‌نظامی ائتلاف سعودی در ساحل غربی یمن

منابع یمنی از کشته شدن ۲۸ نفر و زخمی شدن ۲۲ نفر دیگر در عملیات مقابله نیروهای یمنی در منطقه «التحتیا» واقع در ساحل غربی یمن خبر دادند.

کشته و زخمی شدن ۵۰ شبه‌نظامی ائتلاف سعودی در ساحل غربی یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، شبه نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی امروز شنبه با پشتیبانی نیروی هوایی عربستان، دو بار به منطقه التحتیا در ساحل غربی یمن حمله کردند که هر دو بار با مقاومت نیروهای یمنی مواجه شدند.

منابع نظامی یمن اعلام کردند که در این درگیری، ۲۸ نفر از عناصر مزدور در درگیری با نیروهای یمنی در محور التحتیا کشته و ۲۲ نفر دیگر زخمی شدند.

یک منبع نظامی یمن اعلام کرد که در این درگیری‌ها همچنین ۱۰ خودروی نظامی متعلق به شبه نظامیان که در ساحل غربی یمن قرار دارد، منهدم شدند.

او گفته که نیروهای یمنی موفق شدند در این دو عملیات مقاومت، ۱۰ خودروی نظامی مزدوران و همچنین چهار خودروی زرهی آمریکایی را منهدم کنند.

سرلشکر «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع یمن اخیرا طی سخنانی هشدار داد که متجاوزان به زودی با اتفاق‌های غیر منتظره‌ای روبه رو خواهند شد و ساحل غربی گورستان متجاوزان خواهد بود.

ائتلاف خودخوانده عربی به سرکردگی عربستان و امارات چهارشنبه (23خرداد) به رغم هشدارهای بین المللی درباره وخامت اوضاع انسانی، حملات گسترده‌ای را برای اشغال بندر الحدیده در غرب یمن آغاز کرد که تاکنون با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور روبه رو شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول