اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان:

حکم پلمب چاه‌های غیرمجاز توسط دستگاه مسوول اجرا نمی‌شود/ گلایه «هاشمیان» از بی‌توجهی به هشدارهای دادگستری در پیشگیری حریق جنگل در استان

رئیس کل دادگستری گلستان نسبت به عدم اجرای احکام قضایی برای پلمب چاه‌های غیرمجاز انتقاد کرد و خطاب به مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: متاسفانه برای بسیاری از پرونده‌های چاه‌های غیرمجاز در استان حکم پلمب و احکام قضایی صادر شده اما پلمب و اجرای حکم قضایی به بهانه بالا بودن هزینه پلمب اجرا نمی‌شود.

حکم پلمب چاه‌های غیرمجاز توسط دستگاه مسوول اجرا نمی‌شود/ گلایه «هاشمیان» از بی‌توجهی به هشدارهای دادگستری در پیشگیری حریق جنگل در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی هاشمیان عصر امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان گلستان اظهار کرد: روزانه همه دستگاه‌ها در عرصه پیشگیری مسوولند و اگر تدبیر نکنند مشکلات زیادی بر جامعه و دیگر دستگاه‌ها تحمیل می‌شود.

وی اضافه کرد: هر زمانی که پیشگیری لحاظ شد عملکردها بسیار خوب بوده و هرجایی که پیشگیری لحاظ نشد مشکلات فراوانی برای جامعه بوجود آمد.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به آتش‌سوزی‌های هفته اخیر در اراضی جنگلی و مرتعی استان گلستان تصریح کرد: بارها ما این موضوع را تذکر دادیم و عنوان کردیم به کشاورزان برای مضرات آتش زدن کاه و کلش و مسافران برای خاموش کردن آتش پس از خروج از محل تفریح و بیتوته هشدار داده شود و آموزش‌های لازم انجام شود.

هاشمیان گفت: بارها به دستگاه مربوطه اعلام کردیم که بروید در روستاها توسط دهیاری‌های آموزش لازم را به کشاورزان بدهید و به مردم بگویید جهل از قانون رافع مسوولیت همه ما نسبت به موارد قانونی نیست و اگر پیشگیری‌های لازم انجام می‌شد امروز ما شاهد این آتش‌سوزی‌ها در استان نبودیم.

وی در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به وجود چاه‌های غیرمجاز و مجاز در استان گلستان خطاب به مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان، تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از کشاورزانی که برای حفر چاه مجوز دریافت کرده‌اند به عمق غیرمجاز از مجوز داده شده حفر چاه انجام داده‌اند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: متاسفانه نگاهی که در حوزه جرائم در استان ایجاد شده این است که دوستان می‌خواهند همه مسائل را می‌خواهند از طریق قضایی و انتظامی و روش‌های برخوردی حل کنند.

هاشمیان گفت: همه چیز برخورد نیست و باید با اقدامات فرهنگی و اطلاع‌رسانی و مشارکت مردمی مسائل را حل کرد و برخورد را در انتهای مسیر قرار داد.

وی خطاب به مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان، افزود: حتی در حوزه برخوردی نیز متاسفانه برای بسیاری از پرونده‌های چاه‌های غیرمجاز در استان حکم پلمب و احکام قضایی صادر شده اما پلمب و اجرای حکم قضایی به بهانه بالا بودن هزینه پلمب اجرا نمی‌شود.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول