اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سامانه ارتباطی ائتلاف سعودی در ساحل غربی یمن موشک‌باران شد

یگان پهپادی ارتش یمن و انصارالله سامانه ارتباطی و سیستم مخابراتی ائتلاف سعودی را در ساحل غربی یمن هدف قرار دادند.

سامانه ارتباطی ائتلاف سعودی در ساحل غربی یمن موشک‌باران شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یگان پهپادی موشکی ارتش یمن و انصارالله روز یکشنبه پس از رصد و شناسایی سامانه ارتباطی و سیستم مخابراتی ائتلاف سعودی در ساحل غربی، آن را هدف قرار دادند.

سخنگوی یگان پهپادی ارتش یمن و انصارالله اخیرا طی سخنانی اعلام کرد که «یمن از لحاظ نظامی دیگر کشور ضعیفی نیست و دشمن باید بداند که ما دیگر مانند گذشته نیستیم.»

 او گفت: نیروهای موشکی یمن پس از رصد و شناسایی پایگاه‌های مزدوران از طریق پهپادها، موشک‌های بالستیک خود را به سواحل غربی شلیک می‌کنند.

سخنگوی عملیات پهپادی یمن درباره عملکرد و دقت بالای پهپادهای یمن گفته که «پهپادهای ما پس از جمع آوری اطلاعات درباره مواضع دشمن، اهداف خود را به دقت هدف قرار می‌دهند.»

نکته جالب توجه در خصوص توان دفاعی موشکی یمن در سال جاری میلادی، همین عملیات پهپادی ارتش یمن و انصارالله است که از طریق پهپادهایی مانند «قاصف1» که قادر به طی کردن مسافت‎های طولانی است، می‌توانند اهداف مورد نظر را حتی در خاک عربستان هدف قرار دهند.

نیروهای یمنی در تاریخ 11 آوریل با اجرای عملیات پهپادی، فرودگاه «ابها» در منطقه عسیر واقع در جنوب عربستان را هدف قرار دادند که این مساله موجب نگرانی مسئولان فرودگاه شده است؛ به‌گونه‌ای که مسئولان پروازی فرودگاه ابها از ترس عملیات مشترک موشکی و پهپادی، مجبور به لغو پروازهای خود و انتقال مسیر پروازها به فرودگاه‌‏های ریاض، جازان و جده شده بودند.

اواخر سال 95 بود که پهپاد تهاجمی «قاصف -1» ساخت یمنی‌ها رونمایی شد و سید عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن وعده داده بود که این پهپاد باید ارتقاء یابد تا بتواند مسافتهای طولانی را طی کند و امروز می‌بینیم که یمنی‎ها به این وعده نیز جامه عمل پوشانده‎‌ و با پهپاد قاصف1، چندین بار به تاسیسات نفتی «آرامکو» در «جیزان» واقع در جنوب عربستان حمله کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول