اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

برابری تمام دانشگاه‌های آزاد و دولتی در آفریقا

براساس یک مصوبه جدید که توسط وزارت علوم و تحقیقات کشور آفریقای جنوبی صورت گرفته، تمام دانشجویان دانشگاه‌های آزاد و دولتی از حقوق برابر برخوردارند.

برابری تمام دانشگاه‌های آزاد و دولتی در آفریقا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، براساس یک مصوبه جدید که توسط وزارت علوم و تحقیقات کشور آفریقای جنوبی صورت گرفته، تمام دانشجویان دانشگاه‌های آزاد و دولتی از حقوق برابر برخوردارند. 

کابینه ملی کشور آفریقا در تازه‌ترین اقدامات خود، بدنه جدیدی برای تنظیم تمام موسسات آموزش عالی تبیین کرده‌ است. 

سخنگوی وزارت علوم و تحقیقات طی یک بیانیه یادآور شد، هدف از اصلاحات جدید افزایش انگیزه دانشجویان برای ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا است. 

سیریل راماپوسا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی گفت: کمیسیون جدید مقرراتی را ارائه خواهد کرد که براساس آن،  همه دانشگاه‌ها چه عمومی و چه خصوصی به طور یکسان، به طور عادلانه و مساوی از مزایا و حقوق یکسان برخوردار باشند. 

همچنین براساس این مصوبه جدید، دانشگاه‌های خصوصی موظف به ارائه مکفی واحدهای درسی به منظور اتمام تحصیلات در 8 ترم و 4 سال هستند؛ تحصیلات کارشناسی دانشجو اگر بیش از 4 سال زمان ببرد و به دلیل کوتاهی دانشگاه‌ها باشد، دولت مؤظف به برخورد با دانشگاه خاطی خواهد بود. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول