اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام‌ سعیدی:

آل‌سعود سرمایه‌اش را علیه شیعه بسیج کرده است/ نیروهای انقلابی با دشمن مقابله می‌کنند

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: آل‌سعود امروز تمام سرمایه‌اش را علیه شیعه بسیج کرده است و می‌کوشد تا به انقلاب اسلامی مردم ایران ضربه بزند.

آل‌سعود سرمایه‌اش را علیه شیعه بسیج کرده است/ نیروهای انقلابی با دشمن مقابله می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی عصر امروز در پانزدهمین یادواره شهدای روحانی شهرستان شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر در سخنانی با تسلیت ایام شهادت رئیس مکتب شیعه، امام صادق (ع) اظهار کرد: این مجلس به دو مناسبت شهادت جان‌سوز امام صادق (ع) که حق زیادی گردن شیعه دارند و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جامعه روحانیت و 55 شهید از خطه عالم پرور و شهیدپرور شاهرود برگزار شده است.

وی با اشاره به درس‌ها و عبرت‌هایی از مکتب امام جعفر صادق (ع) افزود: انتظاری که از روحانیت در عصر انقلاب می‌رود، این است که پا جای پای امام صادق (ع) بگذارند و این برای مردم ما هم مهم است؛ زیرا حضرت امام صادق (ع) نقش زیادی در تبلور و تجسم و راهبری مکتب شیعه داشتند و امروز اگر سرمایه دینی غنی داریم، از آن شخصیت بزرگوار است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، نخستین درس مکتب امام صادق (ع) را زمان‌شناسی و فرصت شناسی بیان کرد و گفت: امام صادق (ع) در شرایطی عهده‌دار مسؤولیت امامت شدند که جامعه چند ویژگی داشت؛ آن زمان، نزدیک به یک قرن جلوی نقل حدیث و تفسیر قرآن را گرفته بودند.

امام صادق (ع) انقلاب فرهنگی ایجاد کرد

امام جمعه موقت شاهرود ادامه داد: فشار مضاعف بنی‌امیه بر اهل‌بیت (ع)، سست شدن بنیاد حکومت اموی و درگیری بین جریان بنی‌عباس و بنی‌امیه هم وجود داشت.

سعیدی بیان کرد: با هدایت امام صادق (ع)، فضای سیاسی باز شد و امام مهم‌ترین و اساسی‌ترین کار را که انقلاب فرهنگی بود، به همراه تدوین محتوای بعثت و امامت انجام دادند.

وی با بیان اینکه چرا امام صادق (ع) رئیس مکتب شیعه است؟ افزود: ایشان بزرگ‌ترین حوزه علمیه را در مدینه شکل داده و در ادامه در کوفه هم حوزه علمیه تشکیل دادند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: شاگردان ایشان را چهار هزار نفر نام برده‌اند و این شاگردها در بستر زمان تربیت شدند. اقدام امام صادق (ع) مهم‌ترین خدمت به جهان اسلام بود.

سعیدی بیان کرد: دومین اقدام حضرت، شکل‌دهی مبانی فقه شیعه بود که مبانی، پایه‌ها و استوانه‌های فقه شیعه در زمان ایشان شکل گرفت.

وی ادامه داد: 38 هزار حدیث از امام صادق (ع) نقل شده که بخش مهمی از 61 هزار حدیث نقل شده از ائمه اطهار (ع) را شامل می‌شود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: امام صادق (ع) از موقعیت خود حداکثر استفاده را کرده‌اند و روحانیان امروز هم باید از فرصت‌ها استفاده کنند. هیچ فرصتی در طول تاریخ به اندازه فرصت امروز وجود نداشته است و حداکثر توان را باید گذاشت و از آن استفاده کرد.

فضای مجازی اقیانوسی برای کار علمی و فرهنگی است

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: امروز ظرفیت برای کار کردن بالاست و اگر کوتاهی کنیم، پاسخی برابر خدا نداریم. فضای مجازی و اینترنت دریا و اقیانوسی برای کار علمی و فرهنگی و ساختن انسان‌هاست و چرا اجازه دهیم دیگران از این بستر استفاده کنند و جامعه را به انحراف بکشانند؟

سعیدی درس دیگر مکتب امام صادق (ع) را مرزبندی و توجه به علمای انقلابی بیان کرد و افزود: امام صادق (ع) تعدادی از شاگردان خود را برجسته بیان می‌کردند و امام راحل نیز برای تعدادی از شاگردان خود تعابیر مختلفی داشتند.

وی تصریح کرد: در طول 40 سالی که از عمر انقلاب می‌گذرد، باید دید چه کسانی در کنار ولایت ایستادند و امروز مواضع رهبری و نگرش ایشان به حمایت نیاز دارد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا افزود: رهبری فقط برای قشر خاصی سخن نمی‌گویند. شرایط حساس است و باید موقعیت‌شناس بود.

آل‌سعود تمام سرمایه‌اش را علیه شیعه بسیج کرده است

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: امام صادق (ع) بنیان شیعه را گذاشتند و انقلاب تشیع را به دنیا معرفی کردند و باید دانست که امروز چرا بن سلمان می‌سوزد و تمام سرمایه‌اش را علیه شیعه بسیج کرده است؟

سعیدی بیان داشت: آنها می‌سوزند؛ برای اینکه زمانی رهبر جهان عرب بودند و امروز ایران پرچم‌دار جهان اسلام بوده و این افتخار است.

وی با تأکید بر اینکه علما و روحانیان در خط رهبری هستند، گفت: مردم را باید اقناع کرد و گفت که انقلاب در چه مسیری است و امروز نیاز است تا دیگران هم هم‌صدا شوند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا اضافه کرد: مشکل در زمان امام صادق (ع) این بود که اگر 100 نفر شاگرد می‌ماندند، شرایط بسیار متفاوت بود و انقلابی بودن یعنی در کنار رهبری ایستادن.

رسالت علما از زبان امام صادق (ع)

سعیدی با اشاره به رسالت علما از زبان امام صادق (ع) گفت: علمای شیعه، مرزداران عقیدتی هستند و از تسلط شیطان و یاران او برای نفوذ به مسلمان جلوگیری می‌کنند.

وی تصریح کرد: امروز سیستم استکبار جهانی، نفوذ در افکار مردم بوده و جنگ ما جنگ نرم است و دیگر جنگ سخت نیست و این سازوکار خود را می‌طلبد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: امروز دشمنان همان بلایی را که بر سر شوروی آوردند، می‌خواهند بر سر ما بیاورند و اینجا نقش روحانیان برجسته است و باید انقلاب و معارف الهی را بسط وضع را تغییر داد.

وی تصریح کرد: مردم باید در شرایط جنگ نرم مبارزه کنند و هر خانواده، بازاری و عالمی نباید اجازه دهد انقلاب دست‌خوش طوفان‌ها شود.

نیروی انقلابی در جبهه جنگ نرم با دشمن مقابله می‌کند

امام جمعه موقت شاهرود اضافه کرد: کسی که جلوی شیطان را گرفته و در مسیر جهاد کبیر قرار گیرد، ارزشش هزار هزار برابر بیشتر از کسانی می‌شود که در جنگ‌های صدر اسلام می‌جنگیدند. ارزش عالم و نیروی انقلابی این است که در جبهه جنگ نرم با دشمن مقابله می‌کند.

سعیدی گفت: امروز از شهدای روحانی تقدیر می‌کنیم؛ اما امام صادق (ع) می‌فرماید کسی که در جنگ نرم نقش ایفا کند، ثوابش هزار هزار برابر بیشتر از جنگ سخت است و آیا حوزه‌های علمیه ما این‌گونه هستند و همان بی‌قراری را دارند؟

وی بیان کرد: این جنگ نرم هزاران برابر خطرش از جنگ سخت برای اسلام و انقلاب و دین بیشتر است و باید از امام صادق (ع) درس بگیریم و دولت باید ایفای نقش کند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: امروز اسلام در عرصه‌های مختلف قله‌های افتخار را فتح کرده است؛ اما همه دشمنان کمر همت را برای مقابله با انقلاب بسته‌اند؛ از داعش تا آل‌سعود و نظام استکباری که مشکل آن‌ها، انقلاب اسلامی ایران است و این، استقامت و پایداری می‌خواهد.

سعیدی درس سوم مکتب امام صادق (ع) را جریان‌شناسی بیان کرد و افزود: در هر دوره‌ای، جامعه اصیل و اندیشه ناب اسلامی با مسائلی مواجه است. امام صادق (ع) هم با جریاناتی روبه‌رو بودند که گروهی ایمان تنها را ملاک می‌دانستند و می‌گفتند به عمل نیاز نیست؛ برخی غلو می‌کردند و صفات خدا را به امام معصوم نسبت می‌دادند و گروهی هم آن روز افراط و تفریط می‌کردند.

عده‌ای عزاداری خشن یا خنثی را ترویج می‌کنند

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا عنوان کرد: اگر دقت نکنیم، جامعه ممکن است با افراط و تفریط روبه‌رو شود و در صدر اسلام و زمان امام صادق (ع) با این آفت همراه بود.

سعیدی بیان کرد: امروز نباید اشتباهات را تکرار کنیم که عده‌ای تحت عنوان شیعه لندنی، عزاداری خشن یا خنثی را ترویج ‌کنند.

وی با اشاره گسترش فرهنگ شیعی در جهان اسلام افزود: امروز با عده‌ای از مداحان مواجه هستیم که جلوتر از علما و دین حرکت می‌کنند و جامعه انقلابی نباید این‌طور باشد؛ الگوی ما رهبری است و باید از ایشان خط بگیریم.

سعیدی بیان داشت: امروز خیانت‌هایی انجام می‌شود و زندگی‌ها را می‌پاشند؛ چراکه به الگوها توجه نمی‌کنیم و از هر کسی الگو می‌گیریم و خود تفکر نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: احساس با تفکر و شور و شعور باید با هم پیوسته باشد و مداحان باید توجه کنند تا درس‌های امام صادق (ع) را به گوش مردم برسانند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول