اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت مطرح کرد

تقدیر از اقدامات پلیس فرودگاه‌ها در عملیات اعزام حجاج

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت اقدامات پلیس فرودگاه‌ها در عملیات اعزام حجاج را ستود و گفت: امیدواریم امسال نیز اعزام حجاج با آرامش پیش برود و زائران با احترام و محبت عازم سرزمین وحی شوند.

تقدیر از اقدامات پلیس فرودگاه‌ها در عملیات اعزام حجاج

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با حضور در جمع رئیس و فرماندهان پلیس فرودگاه‌های کشور با اشاره به اینکه احترام به مردم به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه اسلام است، اظهار داشت: در فرهنگ اسلامی، اصل در برخورد با مردم محبت و مودت است و این مسئولیت من و شما را سنگین‌تر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سیره پیامبر و ائمه اطهار این بوده که به همه احترام می‌گذاشتند، افزود: در نظام اسلامی چه مسلمان و چه غیر مسلمان باید مشمول لطف حکومت قرار بگیرند و احترام مردم حفظ شود.

سرپرست حجاج ایرانی نمونه‌هایی از برخورد پیامبر(ص) و امام باقر و امام سجاد (علیهم السلام) را با افرادی که به آنها توهین می‌کردند؛ یادآور شد و گفت: روش نظام اسلامی بهره‌گرفتن از صبر و حوصله و برخورد محبت‌آمیز و اصلاح کسانی است که رفتارشان غیردینی است.

وی ملاک در جامعه اسلامی را رحمت عنوان کرد و افزود: رحمت و محبت به یکدیگر باید در جامعه نهادینه شود و این نیاز به فرهنگ‌سازی دارد. البته طبیعی است که اگر کسی نخواهد به قانون عمل کند و ضوابط را رعایت کند، در مرحله نهایی باید با او قاطع برخورد کرد تا جامعه را فاسد نکند.

نماینده ولی‌فقیه با اشاره به حدیث نبوی «الرَّاحِمُونَ یرْحَمُهُمُ الرَّحْمَنُ؛ آنهایی که به مردم رحم می‌کنند خدا هم به آنها رحم می‌کند»، اظهار داشت: اسلام تفکیکی بین انسانها قائل نشده و به ما دستور می‌دهد که رحمت شامل همه انسان‌ها باشد.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی در دنیا به مردم رحم نکند خدا هم به او رحم نخواهد کرد، خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم(ص) قسم یاد کرده و می‌فرماید: به خدا قسم تا زمانی که به هم رحم نکنید وارد بهشت نمی‌شوید.

نماینده ولی‌فقیه در ادامه سخنان خود به فرهنگ اسلامی و دینی در برخورد با مردم اشاره کرد و با انتقاد از برخی روش‌ها که برای ایرادگیری افراد استفاده می‌شود، اظهار داشت: باید شیوه‌های غیراسلامی کنار گذاشته شود و به آنچه اسلام توصیه می‌کند در حوزه‌های مختلف عمل شود.

وی با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر گفت: هر کسی در نظام اسلامی مسئولیتی قبول می‌کند، وظیفه اصلی‌اش این است که با تمام وجود به مردم خدمت کند و میان آنها طبقه‌بندی قائل نشود.

سرپرست حجاج ایرانی گفت: در شرایط حساس کنونی که دشمن در تلاش است در کشور التهاب ایجاد کند نیروی انتظامی و به ویژه مأموران پلیس فرودگاه‌های کشور نقش برجسته و حساسی به عهده دارند و کوچکترین بی‌توجهی در فضای داخل و بین‌الملل می‌تواند آثار تخریبی منفی به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این جلسات با هدف تبادل نظر برای تسهیل در اعزام حجاج برگزار می‌شود، افزود: هر سال نسبت به سال گذشته شرایط بهتر می‌شود و ما درصدد هستیم حتی ضعف‌های کوچک برطرف شود.

حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر از زائران خانه خدا بعنوان ضیوف الرحمان تعبیر و اضافه کرد: طبق روایات، زائر وقتی از خانه حرکت می‌کند از همان لحظه تا زمانی که به خانه‌اش بازگردد، مهمان خداست و بخاطر همین همه ما باید به آنها احترام گذاشته و حرمت‌شان را حفظ کنیم.

وی از تلاش پلیس فرودگاه‌های کشور در عملیات اعزام حجاج تقدیر کرد و با تأکید بر لزوم رعایت مسائل و نکات مورد توجه در سفرهای زیارتی در بازرسی‌های خروج از کشور و مراقبت پنهان، به حاضران توصیه کرد با اخلاق خوب با زائران برخورد کنند تا حجاج احساس حرمت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت گفت: با تجربه‌ای که دارید امیدواریم خیلی بهتر از سال‌های گذشته و با آرامش کارها پیش برود و زائر با احترام و محبت عازم سرزمین وحی شود.

سرپرست حجاج ایرانی، اقدامات پلیس فرودگاه‌ها در سال‌های گذشته در برخورد قاطع با حاملان مواد مخدر را ستود و آن را مایه افتخار و مباهات دانست و اظهار داشت: در چند سال گذشته حتی یک نفر به اتهام همراه داشتن مواد مخدر در فرودگاه‌های جده و مدینه بازداشت نشده و این خود نشان از دقت و عظمت کاری است که پلیس فرودگاه‌ها در آن نقش آفرین بوده است.

نماینده ولی‌فقیه با اشاره به اینکه دشمن در کمین و مترصد فرصت است، گفت: هرچه متین‌تر رفتار کنید محبوبیت‌تان در جامعه بیشتر خواهد شد و هر چقدر عشق و محبت مردم به نیروهای مسلح و نیروی انتظامی بیشتر شود به امنیت کشور کمک کرده‌اید چون شما حافظان امنیت کشور هستید.

برپایه این گزارش، در آغاز این جلسه سردارحسین مهری فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور تکریم زائر، باشکوه برگزار کردن عملیات حج و پیشگیری از خروج موارد مخدر را اولویت برنامه های پلیس در حج 97 عنوان کرد و افزود: ما به رفتار درخورشان زائر بعنوان یک عبادت و وظیفه دینی نگاه می‌کنیم و برای اجرای عملیات حج آمادگی داریم.

وی تصریح کرد: تکریم حجاج و تعالی رفتار سازمانی در برنامه‌های امسال مورد توجه قرار گرفته است تا خدمات بهتری به زائران بیت الله الحرام ارائه شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول