اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

واکنش وزارت خارجه به اظهارات رئیس جمهور آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه ضمن بی پایه و اساس خواندن اظهارات ریگان تاکید کرد: آمریکا به هر حال مجبور است گسترش مقاومت های مردمی در برابر سیاست های مداخله گرانه اش را بپذیرد و در برابر دفاع به حق ملت های تحت ستم سر تسلیم فرود آورد.

واکنش وزارت خارجه به اظهارات رئیس جمهور آمریکا

رخدادهای 20 تیر 64

چکیده:

  • حمله غافلگیرانه رزمندگان اسلام در جبهه العماره تیپ 805 ارتش عراق را نابود کرد.

 

  • سفیر جدید اسپانیا استوارنامه خود را تقدیم آیت الله خامنه ای کرد.

 

  • موسوی: اگر ریگان جنایتکار کشور ما را جزو کشورهای تروریست قلمداد کند باعث افتخار ماست.

 

  • ناطق نوری: باید حد رشوه خواری و سرقت پیاده شود.

 

  • سخنگوی وزارت خارجه: متهم کردن کشورهای انقلابی به تروریسم حرکتی در راستای فریب مردم جهان است.

 

نابودی تیپ 805 ارتش بعثی در العماره

تیپ 805 ارتش بعث عراق در جریان عملیات نفوذی شب گذشته رزمندگان اسلام در جبهه های جنوب به کلی منهدم و متلاشی شد. دشمن بعثی در جریان این عملیات موفقیت آمیز 800 کشته و صدها مجروح متحمل شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی در جریان این عملیات 50 تن از قوای دشمن بعثی به اسارت نیروهای اسلام درآمدند. در این عملیات که در منطقه مرزی رو به روی شهر العماره عراق انجام شد مقادیر فراوانی از ادوات نظامی و جنگی دشمن به آتش کشیده و یا منهدم شد که دود ناشی از آن تا ساعت ها در منطقه مشاهده می شد.(1)

 

آمادگی ایران برای تحکیم روابط با اسپانیا

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور صبح امروز «خوزه ماریا سیرا» سفیر جدید اسپانیا در جمهوری اسلامی ایران را به منظور تقدیم استوارنامه به حضور پذیرفت.

آیت الله خامنه ای در این دیدار به عدم شرکت اسپانیا در محاصره اقتصادی علیه ایران به عنوان یک عامل مثبت در روابط فی مابین اشاره کرد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تحکیم و توسعه روابط و مناسبات اعلام داشت.

رئیس جمهور اظهار داشت: ملت ما در حال تحکیم یک نظام جدیدی است. افتخار بزرگ ملت ما در رقم زدن سرنوشت مستقل و کاملا متکی به منافع ملی خود این ملت است و ملت ما جزو معدود ملت هایی است که ابرقدرت ها هیچگونه تاثیری در سرنوشت سیاسی و اقتصادی آنها ندارند و شما در مدت ماموریت خود در کشور ما به این حقیقت دست خواهید یافت.(2)

 

موسوی: اگر ریگان وحشی از ما تعریف کند باید شک کرد

جمعی از کارکنان بسیج اقتصادی کشور با مهندس میرحسین موسوی نخست وزیر دیدار کردند. آقای موسوی در این دیدار در واکنش به اظهارات اخیر ریگان که ایران را متهم به حمایت از تروریسم کرده گفت: اگر رئیس خرابکاران و تروریسم بین المللی، یک آدم کودن و جنایتکار کشور ما را جزو کشورهای ترویست قلمداد کند باعث افتخار ماست و اگر یک آدم وحشی با تمدنی وحشی که دستش تا مرفق به خوان آلوده است از ما تعریف بکند باید موجب شک شود.

نخست وزیر در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: نظام جدیدی که بعد از انقلاب پی ریزی شده مایه دلخوشی ابرقدرت ها نیست و آنها همواره مشغول توطئه برای مختل کردن زندگی مردم بوده اند.(3)

 

ناطق نوری: رشوه خوار پس از اثبات جرمش باید آبرویش را برد

به مناسبت رحلت عالم مجاهد آیت الله ربانی املشی از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مراسم گرامی داشتی در مدرسه فیضیه برگزار شد.

در این مراسم حجت السلام ناطق نوری وزیر کشور تاکید کرد: افراد متخلف و مفسد اگر از خدا نمی ترسند باید از قانون بترسند و باید حد سرقت و رشوه خواری پیاده شود. اگر کسی رشوه خواری کرد نمی شود بگوئیم پول ها را بده و بعد از دو ماه زندان و آزادش کنیم. رشوه خوار پس از اثبات جرمش باید آبرویش را برد.

وی با اشاره برنامه های تلویزیونی که بدآموزی ایجاد می کند گفت: اگر پس از پخش اخبار سراسری فیلمی نداریم چون مملکت ما انقلابی است و خودمان هنوز فیلمی تهیه نکرده ایم بهتر است برنامه ها را قطع کنیم و مردم نیز آن را می پذیرند.(4)

 

واکنش وزارت خارجه به اظهارات اخیر ریگان

در پی اظهارات رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تشکیل کنفدراسیون بین المللی از ایران، لیبی، کره شمالی، کوبا و نیکاراگوئه در حمایت از تروریسم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اظهار داشت: تلاش رئیس هیئت حاکمه آمریکا برای متهم کردن کشورهای انقلابی که در برابر زورگوئی ها و سیاست های استعماری آمریکا تسلیم نشده و با آن به مخالفت برخاسته اند حرکتی در راستای سیاست فریب مردم جهان و خاصه ملت آمریکا و گمراه نمودن آنان از علت اصلی مخالفت ملت های مظلوم در برابر سیاست های سلطه گرانه و ظالمانه آمریکا است.

سخنگوی وزارت خارجه ضمن بی پایه و اساس خواندن اظهارات ریگان تاکید کرد: آمریکا به هر حال مجبور است گسترش مقاومت های مردمی در برابر سیاست های مداخله گرانه اش را بپذیرد و در برابر دفاع به حق ملت های تحت ستم سر تسلیم فرود آورد.(5)

منابع:

1. کیهان، 20 تیر 64، ص 2 و 3
2. کیهان، 20 تیر 64، ص 1 و 2
3. اطلاعات، 20 تیر 64، ص 3
4. کیهان، 20 تیر 64، ص 22
5. اطلاعات، 20 تیر 64، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول