اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

هشدار آمریکا در مورد وقوع انفجارهای اخیر در منطقه

آمریکا از وقوع انفجارات جدید در منطقه خبر داد و اعلام کرد منطقه خلیج فارس باید منتظر انفجارات بیشتری باشد!

هشدار آمریکا در مورد وقوع انفجارهای اخیر در منطقه

رخدادهای 24 تیر 64

چکیده:

  • نیروهای اسلام دیشب و امروز از زمین و هوا مواضع دشمن را تا عمق 40 کیلومتری خاک عراق در هم کوبیدند.

 

  • ایران کشتی المحرق حامل محموله نظامی برای عراق را پس از تخلیه آزاد کرد.

 

  • نخست وزیر: قهرمانان واقعی کشور ما روستائیان و عشایرند.

 

  • خروج شبه نظامیان و برچیدن سنگرها از غرب بیروت آغاز شد.

 

  • آمریکا از وقوع انفجارات تازه در منطقه خبر داد.

 

نفوذ رزمندگان اسلام به عمق 40 کیلومتری خاک عراق

رزمندگان پرتوان و سلحشور اسلام در جریان یک عملیات نفودی در جبهه شمال در عمق 40 کیلومتری خاک عراق ضربات سهمگین دیگری بر ارتش روحیه باخته رژیم عراق وارد کردند.

در جریان این عملیات موفقیت آمیز تعدادی از نظامیان بعثی نیز به اسارت نیروهای اسلام درآمدند که در میان اسرا چند تن از درجه داران ارتش عراق نیز مشاهده می شود. گزارش دیگری نیز حاکیست 2 فروند از هلیکوپترهای دشمن نیز بوسیله آتش رزمندگان اسلام در نهر عنبر سرنگون شد و در میان شعله های آتش به کلی سوخت.(1)

 

تخلیه محموله نظامی کشتی عراقی

 یک کشتی حامل محموله نظامی برای رژیم عراق که سه هفته پیش در خلیج فارس مورد بازرسی نیروی دریایی ایران قرار گرفته بود پس از تخلیه کامل محموله نظامی آن آزاد شد.

یک مقام آگاه نظامی در این زمینه به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: پرسنل هوشیار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از اطلاع دقیق از محموله نظامی کشتی المحرق که در صورت تحویل بار آن توان نظامی رژیم عراق را افزایش می داد بر اساس موازین و مقررات بین المللی اقدام به کنترل این کشتی کرده و به بازرسی دقیق آن مبادرت کردند به گفته وی محموله این کشتی که دقیقا در بارنامه به عنوان عراق مشخص شده بود همراه با بخشی از کالائی که بارنامه هایشان مشکوک بود تخلیه شد و کشتی تنها با کالاهای باقی مانده اجازه یافت سفر خود را به سوی کویت ادامه دهد. لازم به یادآوری است کشتی المحرق با 35 خدمه در تاریخ سی خرداد با 10500 تن محموله توسط نیروی دریایی ارتش تحت کنترل قرار گرفت و روز جمعه 21 تیر آزاد شد. (2)

 

برگزاری نشست شورای عالی کشاورزی به ریاست نخست وزیر

شورای عالی کشاورزی به ریاست آقای میرحسین موسوی نخست وزیر و وزرای زیربط و رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.

در این جلسه طرحی جهت کاشت 65 هزار هکتار مرتع کاری از طریق کاشت بوته های محلی در سراسر کشور که توسط واحد بسیج جهادسازندگی و دفتر فنی مرتع وزارت کشاورزی اجرا می گردد به تصویب رسید. در این جلسه همچنین گزارشی توسط وزارت خانه های مربوطه پیرامون عملکرد بسیج بوته کاری در سراسر کشور در سال 63 ارائه شد.

مهندس موسوی نخست وزیر نیز در این نشست تاکید کرد: قهرمانان واقعی کشور ما همین روستائیان و عشایرند که در سخت ترین شرایط  کار می کنند و بهترین بهره ها را به جامعه ما تقدیم می دارند بنابراین جا دارد در اخبار و گزارش ها یاد و نام و نشان این قهرمانان به طور مرتب یادآوری شود.(3)

 

هشدار سوریه در مورد اجرای طرح امنیتی بیروت

در پی توافق رهبران سیاسی و مذهبی مسلمان لبنان در مورد اوضاع امنیتی و سیاسی بیروت غربی که هفته پیش در دمشق پایتخت سوریه انجام گرفت بیروت غربی شاهد اجرای مقدمات تصمیمات دمشق بود. در اولین مرحله از طرح پیشنهادی سوریه خروج شبه نظامیان و برچیدن سنگرها از غرب بیروت آغاز شد. تشکیل نیروی واکنش سریع از نیروهای ورزیده ارتش این کشور به منظور مقابله با اقدامات خرابکارانه و واگذاری امنیت غربی بیروت به نهادهای امنیتی این کشور اولین مرحله از تصمیمات رهبران سیاسی–مذهبی لبنان به حساب می آید. از سوی دیگر سوریه هشدار داد که این کشور رهبران سیاسی و مذهبی لبنان را مسئول اجرای توافق دمشق می داند.(4)

 

هشدار آمریکا در مورد وقوع انفجارهای اخیر در منطقه

در حالیکه مقامات امنیتی کشورهای منطقه خلیج فارس، درصدد شناختن عاملین انفجارات اخیر هستند و برای معرفی عاملین این انفجارها جوائزی تعیین کرده اند، آمریکا از وقوع انفجارات جدید در منطقه خبر داد و اعلام کرد منطقه خلیج فارس باید منتظر انفجارات بیشتری باشد.!

روزنامه کویتی القبس ضمن درج این مطلب در شماره روز شنبه خود نوشت: مسئولین آمریکائی پیش بینی می کنند عملیات انفجار بمب و اقدامات تروریستی طی ماه های آینده در کشورهای منطقه خلیج فارس افزایش خواهد یافت. روزنامه مذکور که نام این مسئول آمریکائی را فاش نکرده نوشت بگفته مقامات مسئول آمریکائی حوادث اخیر انفجار بمب در کشورهای منطقه، جزئی از یک طرح پیچیده جهت متزلزل ساختن استقرار و امنیت منطقه بشمار می روند. اخیرا انفجار بمب در کوست نیز دهها کشته و زخمی به دنبال داشت.(5)

منابع:

1. کیهان، 24 تیر 64، ص 2
2. کیهان، 24 تیر 64، ص 2
3. اطلاعات، 24 تیر 64، ص 4
4. کیهان، 24 تیر 64، ص 24
5. جمهوری اسلامی، 24 تیر 64، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول