اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

دانش‌بنیان‌ها در مسیر جنبش‌ نرم‌افزاری/19

مکمل خوراکی صد درصد گیاهی دام و طیور با استفاده از فناوری نانو

یک شرکت دانش‌بنیان برای نخستین بار محصولی را به‌عنوان مکمل خوراکی دام و طیور تولید و تجاری‌سازی کرده که صد در صد گیاهی است. در تولید این محصول از فناوری نانو بهره برده شده و نیز موجب تولید فرآورده های گوشتی و لبنی سالم تر می شود.

مکمل خوراکی صد درصد گیاهی دام و طیور با استفاده از فناوری نانو

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، یک شرکت دانش‌بنیان برای نخستین بار محصولی را به‌عنوان مکمل خوراکی دام و طیور تولید و تجاری‌سازی کرده که صد در صد گیاهی است. در تولید این محصول از فناوری نانو بهره برده شده و نیز موجب تولید فرآورده های گوشتی و لبنی سالم تر می شود.

این شرکت دانش‌بنیان مکمل افزودنی به خوراک دام و طیور تولید کرده است که برای افزایش وزن، کاهش تلفات، پیشگیری و کمک به درمان بیماری‌های تنفسی طیور کاربرد دارد.

این محصول حاوی عصاره و اسانس گیاهان دارویی و معطر است که با خواص ضد میکروبی موجب افزایش سطح ایمنی طیورگوشتی و تخم گذار شده و همچنین با تقویت سیستم تنفسی و سیستم گوارشی طیور موجب استفاده کمتر از داروهای شیمیایی می شود که در نهایت کاهش با قیمانده های دارویی و شیمیایی در فرآورده های گوشتی و لبنی نیز به‌سلامت استفاده کنندگان از آنها به‌عنوان غذا یعنی انسان‌ها برمی‌گردد.

مزیت این مواد افزودنی این است که وقتی خوراک دام و طیور را به صورت پلت (خوراک آماده دام و طیور)تولید می‌کنند این مکمل را به آن وارد می‌کنند که با حرارت دادن از بین نمی‌رود.

فرحناز صاحب زاده مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: این محصول نمونه خارجی و نمونه‌های داخلی دیگر با خلوص گیاهی مشابه ندارد. پس در نظر داریم در آینده نزدیک آن را به کشورهای دیگری که در زمینه دام و طیور فعالیت دارند صادر کنیم.

وی بیان کرد: از شاخص‌های دانش‌بنیان شدن برای هر شرکت فناوری محصول و خدمات آن شرکت است که ما نیز از این امر مستثنی نیستیم. ما از فناوری نانو در محصولات خود استفاده کردیم و فناوری محصولاتمان در فرمولاسیون و دوز پایین مصرف آنها نهفته است.

صاحب زاده گفت: پرورش دهندگان دام و طیور و حتی بعضا کارخانجات تولید خوراک دام و طیور برای استفاده از اثر بخشی گیاهان دارویی و کاهش مصرف داروهای شیمایی ، مقادیر زیاد از گیاهان را برای هر تن استفاده می کنند تا نتیجه‌بخش باشد. اما محصولات ما میزان را به یک کیلوگرم رسانیده است.

وی توضیح داد: با استفاده از فناوری نانو، سطح جذب را نیز در بدن دام افزایش داده‌ایم. فناوری ما در فرمولاسیون ما نهفته است. فرمول هم دست خودمان است و تا امروز میدانیم که از پیچیدگی خود برخوردار است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده این محصول با اشاره به این که محصولات خود را در چهارمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) معاونت علمی نیز ارائه خواهند کرد، گفت: در دوره‌های قبلی برگزاری این جشنواره نیز حضور داشتیم و معتقدم حضور در این رویداد می‌تواند بر شناخته شدن محصولات اثرگذار باشد.

صاحب زاده ادامه داد: تلاش های ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی برای برگزاری جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) صورت می‌گیرد، موجب شده است تا هم‌افزایی بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

وی با توجه به تجربه پیشین خود از این جشنواره بیان کرد: حضور در این رویداد موجب می‌شود ما رابط‌هایی پیدا کنیم و بتوانیم مواد اولیه مرغوب‌تر تهیه کنیم. همچنین آشنایی با کشاورزان، متخصصان در صنعت بسته‌بندی و فعالانی که ایده‌های ذهنی نو دارند می‌توانند به پیشرفت فعالیت ما کمک کنند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول