اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی همدان:

همدان می‌تواند سهم بسزایی در بازار گردشگری جهانی داشته باشد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان همدان گفت: همدان می‌تواند سهم بسزایی در بازار گردشگری جهانی داشته باشد.

همدان می‌تواند سهم بسزایی در بازار گردشگری جهانی داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌اصغر زبردست عصر اروز در نشست مسوولان و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: برگزاری رویدادهای 2018 می‌تواند سهم مهمی در معرفی همدان و افزایش سهم این استان از بازار گردشگری جهانی داشته باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری تاریخی فرهنگی و طبیعی و قومی استان، خاطرنشان کرد: این شهر به سبب پیشینه تاریخی مهد تاریخ و تمدن ایران‌زمین نامیده شده هرچند که سایر شهرهای استان نیز از تاریخ بلندی برخوردارند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان همدان ادامه داد: امروز صنعت گردشگری از اصلی‌ترین محورهای توسعه محسوب شده و برخی صاحب‌نظران واژه توسعه را با توریسم هم‌معنا می‌دانند چنانکه صنعت گردشگری به‌عنوان چهارمین صنعت مهم دنیا و یکی از تاثیرگذارترین حرفه‌ها در جهان مطرح است.

وی با بیان اینکه همدان می‌تواند سهم به سزایی در بازار گردشگری جهانی داشته باشد، عنوان کرد: در سال 2018 یک‌میلیارد و 300 میلیون نفر در پنج قاره توسط فعالان شرکت‌های توریستی جابجا شده و حجم سرمایه‌گذاری آن از مرز 290 میلیاد دلار گذشته و اشتغال 300 میلیون نفر را رقم زده است.

زبردست با بیان اینکه نقش این صنعت در تأمین نیازهای انسانی موجب بهبود توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشورها و بهره‌برداری مطلوب از منابع انسانی شده است؛ گفت: صنعت گردشگری و صنایع وابسته باعث نزدیکی ملت‌ها به یکدیگر، بهبود روابط و کیفیت زندگی انسان، استقرار صلح و گسترش تبادلات منطقه‌ای و تقویت همکاری‌های متقابل و حفظ میراث تمدن بشری خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان نیز در این جلسه افزود: امنیت و سلامتی دو نعمت بزرگ بشریت است و اسلام برای بشر سلامتی و امنیت را به ارمغان آورده است.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی متذکر شد: این‌که دین موسی را یهود و دین عیسی را مسیحیت می‌دانند نام‌گذاری منطقه‌ای است و در حقیقت همه ادیان یک‌ گوهر دارند و آن اسلام است و این دین حق با هیچ ملتی جنگ ندارد.

وی با بیان اینکه در میانمار ده‌ها انسان را از خانه و کاشانه خود بیرون راندند به جرم این‌که مسلمانند، ادامه داد: خداوند متعال به مسلمانان اجازه تهاجم نداده است مگر آنجا که بحث دفاع در برابر متعرضان باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان خاطرنشان کرد: تروریست‌ها به نام اسلام آن اعمال شنیعی را در منطقه رقم زدند و تنها از عناوین اسلامی سوء استفاده کردند، در واقع اینها دست پرورده استکبار و صهیونیسم جهانی بودند.

وی با بیان اینکه امیرالمومنین(ع) در برابر تمام آنچه در دنیا و مافیها وجود دارد حاضر به گرفتن دانه‌ای از دهان موری نبود، عنوان کرد: این در حالی است که رهبران غیرالهی جهان را به سمت جنگ جهانی می‌برند.

انتهای پیام/ 76001/ 30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول