اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حریت گزارش داد

ترکیه ماموریتهای نظامی در قالب ناتو را گسترش می‌دهد

آنکارا در نشست اخیر در بروکسل بر گسترش همکاری‌های خود در قالب سازمان ناتو تاکید داشته است.

ترکیه ماموریتهای نظامی در قالب ناتو را گسترش می‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ترکیه متعهد می‌شود که ماموریت‌های بیشتری در قالب سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) صورت دهد.

بنابر گزارش روزنامه حریت، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در جریان حضور در نشست اخیر ناتو که چهارشنبه و پنجشنبه گذشته (20 و 21 تیرماه) در بروکسل برگزار شد، وعده داد تا ترکیه در ماموریت‌های آتی این سازمان نقش پررنگ‌تری داشته باشد و ساختار فرماندهی جدید (در این کشور) داشته باشد.

«تاکان ایلدم» دستیار دبیرکل ناتو در امور دیپلماسی در توضیح اینکه ترکیه خود را از ائتلاف دور می‌کند گفت که آنکارا مشارکت خود را در این سازمان بیشتر می‌کند.

وی افزود: «آنکارا پیشنهاد داده است که ستاد نظامی ارتش ترکیه را به منظور ساختار فرماندهی جدید در استانبول مستقر کند و مقری که پیشتر از آن به عنوان ماموریت ناتو استفاده می‌شد، افزایش ظرفیت خواهد داشت.»

ایلدم در این مورد به روزنامه حریت گفت که ترکیه همچنین احتمالا علاوه بر مربیان بیشتر، یک معاون فرمانده را به مقر جدید آموزشی ناتو در عراق اعزام می‌کند.

وی به عنوان پیشنهاد سوم هم اعلام کرد که ترکیه در سال 2021 فرماندهی نیروهای مشترک آمادگی کامل ناتو (VJTF) را بر عهده خواهد داشت.

در نشست ناتو موضوع فعالیت‌های دفاعی و افزایش بودجه‌های دفاعی کشورهای عضو از مهمترین مواردی بود که به طور ویژه به آنها پرداخته شد.

انتهای‌پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول