اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  سیاست و امنیت

پیشینه غرب مملو از جنایت است

ما باید یک جریان مبارزاتی جهانی در این زمینه ایجاد کنیم تا در گام اول ملت ها آگاه شوند و دشمنان واقعی خود را بشناسند و سرنوشت شان را با اعتماد به غرب گره نزنند و در گام بعدی به مطالبه حقوق غارت شده شان بپردازند.

پیشینه غرب مملو از جنایت است

اشاره: هفته حقوق بشر آمریکایی(7 الی 12 تیرماه) که با پیشنهاد رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر شکل گرفته است، فرصتی است تا لایه پنهان لیبرال دموکراسی غرب و آنچه امروزه تحت عنوان تمدن سرمایه دار غرب شناخته شده و استیلای خود را بر سراسر جهان گسترانده است به درستی شناخته شود. واقعیت آن است تمدنی که خود را با شعارهای پرطمطراقی چون حقوق بشر، دموکراسی، آزادی و صلح و برابری مزین کرده است، مبتنی بر جنایتی دهشت‌ناک در طول قریب به 500 سال در سطح جهان شکل گرفته است، که در فهرست سیاه عملکرد آن هزاران مورد از جنایت، تجاوز، قتل، غارت، فریب، دروغ، خودکامگی، بردگی، استثمار و ... به چشم می‌خورد که نظیری برای آن در تاریخ بشریت یافت نمی‌شود. تداوم

به منظور شناخت ابعاد این جنایات بزرگ و معرفی آثاری که به این موضوع پرداخته‌اند، جشنواره حقوق بشری آمریکایی در سال‌های اخیر در کشور برگزار شده است که سومین دوره آن هفته گذشته برگزار گردید و آثار برتر معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند. در این مراسم کانال "جنایات غرب" (jenayaat@) به عنوان کانال برتر در فضای مجازی انتخاب گردید که به همین مناسبت با مدیر آن آقای محمدرضا مرادی به گفتگو پرداخته ایم.

***

مطلع شدیم که کانال جنایات غرب رتبه نخست جشنواره حقوق بشر آمریکایی را کسب کرده است، لظفا به اختصار کانال تان را معرفی بفرمایید؟

بسم الله الرحمن الرحیم، سلام علیکم، بنده محمدرضا مرادی، مدیر کانال جنایات غرب و عضو تیم پژوهشی هیئت امام صادق(ع) هستم. موضوعات مورد بررسی در کانال جنایات غرب خیلی گسترده است. از بررسی جنایات غرب در تاریخ دنیا (که شامل ده‌ها کشور در سراسر پنج قاره جهان حتی اروپا نیز می‌شود) تا پرده برداشتن از چهره واقعی غربی که امروزه خودش را مهد تمدن می‌داند و مدعی و مطالبه گر حقوق بشر در کشورهای دیگر است.

تنوع مطالب هم زیاد هست، از عکس های تاریخی و مستندی که خود غربی ها از جنایات شان با افتخار منتشر کرده‌اند تا انواع نوشته‌ها به شکل یادداشت‌های روزانه و یا گزارش و حتی کتاب خاطرات سفیران و کارکنان سفارت‌خانه‌های اروپایی در سراسر دنیا. همچنین انواع کلیپ های مستند و تحلیل های تاریخی سیاسی را در کانال می‌توان مشاهده نمود.

چند سال است که این کار را شروع کرده‌اید و گسترده مخاطبان تان چقدر بوده است؟

از سال 1393 تیم پژوهشی هیئت امام جعفر صادق(ع) شروع به طرح ریزی و تحقیق در مورد این پروژه کرد و بیش از 250 کتاب در همان ابتدای کار جمع آوری کردیم و شروع به مطالعه و فیش برداری کردیم. هرچقدر هم که کار پیش می رفت بیشتر متوجه گستردگی مطالب و عمق جنایات غربی‌ها در جهان شدیم. آنقدر مطالب تکان دهنده فراوان بود که اعضای پژوهشگر تیم را به شدت متاثر کرده بود! از گزارشات درباره جزئیات جنایات علیه مردم بی‌دفاع یک شهر و روستا، تا استفاده از مواد شیمیایی علیه کودکان و زنان! از مثله کردن و قطعه قطعه کردن مخالفان شان از زن و کودک، تا نابود کردن کل جمعیت یک روستا و شهر و حتی یک کشور! گستره ی جنایات به قدری زیاد است که فقط نشر اسناد خود استعمارگران ده ها جلد کتاب خواهد شد!

همزمان که مطالب گردآوری می‌شد، بحث فعالیت در فضای مجازی در دی ماه سال 1394 با راه اندازی کانال جنایت غرب آغاز شد. به تحقیق عرض می‌کنم که اولین و تنها کانال و پیج تخصصی در این زمینه را راه اندازی کردیم که با استقبال مخاطبین همراه شد و به سرعت اعضا کانال از چند صد نفر به بیش از ۱۰ هزار نفر رسید. این عدد شاید برای یک کانال عمومی قابل توجه نباشد، اما در مورد یک کانال تخصصی عدد قابل توجهی است، آن هم در حالی که تنها چند ماه از آغاز به کار آن می‌گذشت.

مطالب تان چقدر بازدید داشته است؟

در مورد بازدیدهای مطالب باید عرض کنم ما رکورد یک میلیون بازدید را زمانی زدیم که این برای هر کانال‌های عمومی یک رکورد محسوب می‌شد! عمدتا مطالب چند ده هزار بازدید می‌خورد و این یعنی مطالب کانال در گروه های دیگر نیز دست به دست می‌شد!

در همین راه عده زیادی هم از اعضا اعلام همکاری کردند و ما اولین گروه تخصصی بررسی جنایات غرب در فضای مجازی کشور را با کمک اعضای فعال‌مان راه اندازی کردیم، بطوری که مخاطبین اگر نقدی یا پیشنهادی و یا مطلب مناسبی داشتند در آن گروه قرار می‌دادند و توسط اعضای تیم پژوهشی بررسی و استفاده می شد.

علت راه اندازی این کانال چه بود؟

در مورد علت راه اندازی باید عرض کنم، ما دیدیم موج شدیدی در کشور به راه افتاده در تحقیر ایران و تنزیه غرب! جریانی که همه داشته‌های فرهنگی، تاریخی و ... ما را بی اعتبار دانسته و کشورهای جهان سوم را عقب مانده و بی‌تمدن نشان می داد و غرب را مهد تمدن، پیشرفت، انسانیت و عقلانیت معرفی می‌کرد و تنها راه نجات ما را پیروی بی چون و چرا و پناه بردن به غرب میداند.

ما با انجام این پروژه خواستیم چهره واقعی غرب و گذشته جنایت بارش را نشان بدهیم و مخاطب را آگاه کنیم که اولا این پیشرفت مادی غرب حاصل غارتِ همراه با جنایت و وحشی گری منابع دنیا بوده است و در ثانی تاریخ نشان داده که عاقبت پیروی و پناه بردن یک ملت به غرب چیزی جز غارتگری و تحقیر و جنایات برای آن ملت نبوده است! همه این مطالب در سابقه تاریخی غرب به طور مستند وجود دارد که ما بخشی از آن اسناد را استخراج و منتشر کردیم.

چقدر کار تان را مفید و موثر برای مخاطب میدانید؟

باید عرض کنم خیلی! فراوان از اساتید حوزه و دانشگاه به ما پیام داده اند که به شدت از مطالب مان دارند در کلاسها استفاده می کنند و واکنش مخاطبین و دانشجویان چیزی جز بُهت و حیرت و تاسف نبوده است! عرض کردم ما اولین کانال و گروه تخصصی بررسی جنایات غرب بودیم، اما بعد از چند مدت که کانال شکل گرفت، اعضا را تشویق کردیم که کانال های مشابه ایجاد کنند و بحمد الله امروز چندین کانال و صفحه در فضای مجازی به طور اختصاصی به این موضوع می پردازد و هر روز هم این جریان در حال قوی شدن است.

با توجه به اوضاع امروز منطقه و جنایات استکبار جهانی در کشورهای اسلامی چه نقشی برای کانال جنایت غرب قائل اید؟

اتفاقا از اهداف کانال ما پرداختن به همین موضوع هم بوده است. به واقع وضعیت فعلی منطقه و کشور ارتباط مستقیم به خوی جنایتکارانه و عملکرد وحشیانه غرب دارد. به تحقیق عرض می کنم سر رشته اوضاع اسفبار منطقه در ماهیت زیاده خواهانه و تجاوزکارانه غرب نهفته است. نشان دادن چهره واقعی غرب میتواند جلوی گسترش این نفوذ پلید غرب را در بین ملت های منطقه بگیرد. به همین جهت قصد داریم تا بخش عربی و انگلیسی کانال را نیز راه اندازی کنیم.

برنامه‌تان برای آینده چیست؟

برنامه مان در گام اول راه اندازی بخش عربی و انگلیسی کانال جنایات غرب است. در گام بعدی قصد داریم در اینستاگرام، توییتر، یوتیوب و دیگر رسانه های اثرگذار فعالیت مان را گسترش دهیم. در گام بعدی قصد داریم با جریان های همسو در سراسر جهان ارتباط برقرار کنیم و این موضوع رو به یک مساله ی فراگیر و جهانی تبدیل کنیم.

قطعا با ارتباط با سایر جریانها ی همسو در آفریقا و آمریکا و آسیا و حتی اروپا به اسناد جدیدتری دست خواهیم یافت و خود همین ارتباط هم کمک خواهد کرد که یک تشکل بین‌المللی را با محوریتِ نشان دادن چهره‌ی واقعی غرب مدعی حقوق بشر ایجاد کنیم. جنایات و وحشی‌گری‌های غرب چنان بر تاریخ همه کشورهای جهان اثر گذاشته که پتانسیل این را دارد که دهها کتاب در این باره نوشته شود و صدها سایت و هزاران صفحه در این زمینه ایجاد شود.

ما باید یک جریان مبارزاتی جهانی در این زمینه ایجاد کنیم تا در گام اول ملت ها آگاه شوند و دشمنان واقعی خود را بشناسند و سرنوشت شان را با اعتماد به غرب گره نزنند و در گام بعدی به مطالبه حقوق غارت شده شان بپردازند. به نظر ما این کار میتواند زمینه ساز ظهور منجی عالم و نجات جهان از ظلمِ این مدعیان حقوق بشر شود.

گفتگو با مدیر کانال جنایات غرب

پایگاه بصیرت

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول