اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

مدیر حقوقی شهرک‌های صنعتی فارس:

رسيدگی به 16 پرونده راکد واحدهای صنعتی/ بازپس‌گیری 212 هزار مترمربع زمین در فارس

مدیر حقوقی و امور قراردادهای شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس با اشاره به رسیدگی و بررسی به 16 پرونده راکد صنعتگران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس از بازپس‌گیری 212 هزار مترمربع زمین در این شهرک‌ها خبر داد.

رسيدگی به 16 پرونده راکد واحدهای صنعتی/ بازپس‌گیری 212 هزار مترمربع زمین در فارس

خالد فتوحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با اشاره به رسیدگی و بررسی به 16 پرونده راکد صنعتگران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس، اظهار داشت: این پرونده‌ها به مدت 2 روز در جلسه هیئت حل اختلاف و داوری با حضور داور و حکم مرضی‌الطرفین در دفتر مرکزی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بررسی و رسیدگی شد.

وی افزود: با بررسی این پرونده‌ها درنهایت 3 پرونده منجر به فسخ قطعی، 7 پرونده فسخ مشروط و یک پرونده نیز از دستور کار خارج شد.

مدیر حقوقی و امور قراردادهای شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: با برگزاری این جلسه حدود 212 هزار مترمربع زمین در شهرک‌های صنعتی که متقاضیان پس از گذشت مهلت قانونی و اخطارهای مختلف و اعطای مهلت مجدد نسبت به ساخت‌وساز اقدام نکرده بودند، بازپس‌گیری شد تا به متقاضیانی که توان و شرایط لازم برای ایجاد واحد صنعتی دارند واگذار شود.

فتوحی بابیان این‌که تعیین تکلیف قراردادهای راکد و فسخ و آزادسازی آن‌ها از برنامه‌های مهم است، تصریح کرد: با واگذاری اراضی راکد به متقاضیان دیگر، روند ساخت‌وساز و اجرای طرح‌های صنعتی شتاب می‌گیرد.

وی ادامه داد: با نظارت بر روند ساخت‌وساز واحدهای صنعتی و تعیین فرصت قانونی و مهلت برای ساخت‌وساز، امکان بورس‌بازی زمین و سوءاستفاده افراد سودجو در فضای شهرک‌های صنعتی فارس وجود ندارد.

مدیر حقوقی و امور قراردادهای شرکت شهرک‌های صنعتی فارس مطرح کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بر اساس دستورالعمل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و در راستای انجام تعهدات طرف‌های قرارداد، پس از 2 مرحله ارسال اخطاریه و تجدید وقت، نسبت به تعیین تکلیف قراردادهای راکد و فعال کردن مطلوب اراضی غیرفعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در نشست هیئت حل اختلاف و داوری اقدام می‌‌کند.

فتوحی عدم دریافت پروانه ساختمانی، عدم ساخت‌وساز، عدم اخذ پروانه پایان کار، بدهی مالی، بدهی حق شارژ و گاز، انقضا اعتبار یا ابطال جواز تأسیس و عدم انعقاد قرارداد و تحویل را ازجمله موارد تخلف طرف‌های قرارداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اعلام کرد که در جلسات هیئت حل اختلاف و داوری موردبررسی قرار می‌گیرد.

مدیر حقوقی و امور قراردادهای شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تعیین تکلیف قراردادهای راکد و غیرفعال از طریق هیئت حل اختلاف و داوری را یک راهکار مفید و تخصصی در برخورد با واحدهای متخلف بدون ارجاع به مراجع قضایی دانست و خاطرنشان کرد: فسخ قراردادهای راکد و غیرفعال در شهرک‌های صنعتی با جدیت دنبال خواهد شد تا به‌واسطه آن، زمین موردنیاز برای سرمایه‌گذاران واقعی برای ایجاد واحدهای تولیدی و فرصت‌های شغلی در سطح این استان فراهم شود.

انتهای پیام/76024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول