اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

کریمی در گفت‌وگو با فارس:

سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مهجور مانده است/ راه نجات کشور اتکا به ظرفیت‌های داخلی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه متأسفانه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور مهجور مانده و مورد توجه قرار نگرفته است، گفت: سیاست‌های دولت در حوزه بازار ارز طی ماه‌های گذشته غلط بود و نتوانست در بازار کشور تعادل ایجاد کند.

سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مهجور مانده است/ راه نجات کشور اتکا به ظرفیت‌های داخلی است

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به ارائه بسته پیشنهادی مقابله با تحریم‌ها توسط نوبخت به رئیس‌جمهور، اظهار داشت: انتشار خبر ارائه بسته مقابله با تحریم‌ها اگرچه بسیار دیرهنگام اتفاق افتاد، ولی باز جای شکر دارد که دولت به این فکر افتاده است که به ظرفیت‌ها و توان داخلی تکیه کند. 

وی افزود: تجربه سالهای گذشته نشان داده که راه نجات ما چیزی جز اتکا به سیاست های اقتصاد مقاومتی نیست، سیاست اقتصاد مقاومتی با رویکرد مقاوم‌سازی اقتصاد و تأکید بر ظرفیت های درونی اقتصاد ملی و در عین حال با استفاده از رویکرد برونگرا و استفاده حداکثری از ظرفیت اقتصاد جهانی به نفع اقتصاد ملی است. 

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه تصریح کرد: این رویکرد کلانی است که در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تبیین شده و همچنان این سیاست‌ها مهجور است و مورد توجه جدی قرار نگرفته است، اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در طول این سال‌ها عملیاتی شده بود، قطعا در شرایط موجود نباید دغدغه جدی برای مشکلات اقتصادی می داشتیم، آنچه که لازم است و باید به آن امید داشته باشیم این است که دولت در تهیه بسته های سیاستی خود برای مقابله با تحریم‌ها از حداکثر ظرفیت علمی و تخصصی‌ای که در کشور چه در دانشگاه‌ها و چه در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد، بهره‌گیری کند. 

کریمی تصریح کرد: متأسفانه تجربه سیاست‌های اتخاذ شده از سوی دولت در حوزه ارزی طی ماه‌های گذشته نشان داد که این سیاست‌ها غلط بود و نتوانست نه تنها در بازار کشور تعادل ایجاد کند بلکه به ناپایداری دامن زد و رانت‌های گسترده‌ای را در بازار کشور ایجاد کرد و امروز دولت خودش مجبور شده با رانت‌های ایجاد شده به واسطه سیاست‌های غلطی که طی ماه‌های گذشته به کار گرفته برخورد کند. 

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: اگر سیاست‌های درستی توسط دولتمردان برای مشکلات اقتصادی کشور از همان ابتدا درنظر گرفته می‌شد، امروز شاهد مشکلات اینگونه نبودیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول