اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

آمارهایی از وضعیت اعتیاد در پایتخت

۱۵ تا ۲۰ هزار معتاد متجاهر و کارتن خواب در تهران وجود دارد

مدیر کل بهزیستی شهر تهران گفت: در حال حاضر ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر از تهرانی‌ها معتاد هستند و ۱۵ تا ۲۰ هزار معتاد متجاهر و کارتن خواب در استان تهران شناسایی شده است.

۱۵ تا ۲۰ هزار معتاد متجاهر و کارتن خواب در تهران وجود دارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، سید محمد رحیم فاضلی نژاد گفت: در حال حاضر 350 تا 400 هزار نفر از تهرانی‌ها معتاد به موادمخدر هستند و خدمات درمانی و مداخله گرانه بهزیستی به این افراد ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس آمار در حال حاضر 15 تا 20 هزار معتاد متجاهر و کارتن خواب در استان تهران وجود دارند.

فاضلی نژاد گفت: اگر امروزه شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی به عنوان دغدغه اول رهبری در سطح شهر تهران هستیم و شرایط خاص و قابل تاملی را پیش رو داریم، یکی از دلایل آن، کمبود و یا عدم وجود آموزش‌های مناسب و پیشگیری محورانه است.

وی افزود: یکی از علل خلأ‌های فعلی، وجود ناهماهنگی‌های مورد نیاز در ساختار‌های سرمایه‌های اجتماعی در ابعاد مختلف است و موضوع ترویج و توسعه مسئولیت اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی، موجب رشد و افزایش این سرمایه‌های اجتماعی می‌شود.

مدیر بهزیستی شهر تهران اضافه کرد: اقدامات آگاه‌سازانه و آموزش‌های تخصصی فراگیر مهمترین بخش فعالیت‌های بهزیستی در حوزه اجتماعی را شامل می‌شوند و ناگفته نماند که ظرفیت و امکانات فعلی بهزیستی پاسخگوی نیاز جامعه هدف فعلی نیست.

فاضلی نژاد از ثبت 246 هزار و 709 تماس با خطوط مشاوره 1480 در سال گذشته خبر داد و گفت: مشاوره های خانوادگی،طلاق و اعتیاد با این خط حاصل می شود که 86 درصد تماس گیرندگان، زنان و مابقی مردان بودند که از این میان 46 درصد تماس گیرندگان دارای تحصیلات بالای دیپلم، 7 درصد بالای لیسانس و همچنین 20 درصد تماس گیرندگان نیز افراد مجرد بوده‌اند.

وی تصریح کرد: 5 هزار و 109 معتاد متجاهر در فاصله زمانی خرداد تا تیر ماه سال جاری به مراکز اقامتی بهزیستی منتقل شده است.

مدیرکل بهزیستی شهر تهران گفت: بر اساس آخرین آمار یک هزار و 252 نفر از افراد فوق پس از غربالگری به دلایلی، چون عدم احراز اعتیاد و یا نداشتن فاکتور‌های کارتن خوابی آزاد شدند و 400 نفر از آمار فوق را نیز زنان تشکیل می‌دادند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول