اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان‌شرقی:

ازدواج‌های زیر 10 سال براساس حکم مراجع ذیصلاح بوده است/ باید پدیده طلاق را به عنوان یک واقعیت در جامعه بپذیریم

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان‌شرقی گفت: پدیده طلاق را باید به‌عنوان یک واقعیت بپذیریم، این موضوع از صدر اسلام هم وجود داشته اما در آن دوره آثار ویرانگری نداشت، بر همین اساس باید تلاش کنیم آثار ویرانگر طلاق را در جامعه امروزی از بین ببریم.

ازدواج‌های زیر 10 سال براساس حکم مراجع ذیصلاح بوده است/ باید پدیده طلاق را به عنوان یک واقعیت در جامعه بپذیریم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احد جودی امشب در نشست کار گروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی آذربایجان‌شرقی با اشاره به موضوع آمار منتشره در رسانه‌ها در خصوص ازدواج در سنین پایین و پررنگ جلوه دادن این موضوع در رسانه‌ها اظهار داشت: اینکه بعضاً به‌ صورت پررنگ موضوع کودک‌همسری مطرح می‌شود، باید گفت براساس آما در طول سال از بین 4 هزار ازدواج تنها 10 مورد ازدواج کمتر از 15 سال در پسران و 8 مورد ازدواج در سن کمتر از 10 سال در زنان داشته‌ایم.

وی افزود: موارد ذکر شده در آمار کودک‌همسری نبوده و هر چه بوده نیز براساس نظری بوده که مراجع ذیصلاح حکم به ازدواج داده‌‌اند و حتماً در این‌ بین حقوق فرد در نظر گرفته می‌شود.

مدیرکل ثبت‌ احوال آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه در همه جوامع فاصله 5 تا 10 سال سنی بین مردان و زنان وجود دارد،اضافه کرد: رسانه‌ها  به‌نوعی خاص موضوع ازدواج دختران زیر 10 سال را پررنگ می‌کنند، در حالی‌ که ازدواج زیر 10 سال به این شکل نیست که با یک مرد 40 ساله ازدواج کرده باشد بلکه با پسری بالای 15 سال ازدواج‌ صورت گرفته است.

وی در خصوص آمار طلاق و تبعات آن در جامعه و بین جوانان خاطرنشان کرد: پدیده طلاق را باید به‌عنوان یک واقعیت بپذیریم، موضوع طلاق حتی در زمان پیامبر اسلام هم وجود داشته اما در آن دوره آثار ویرانگری نداشته و بر همین اساس باید تلاش کنیم آثار ویرانگر طلاق را در جامعه امروزی از بین ببریم.

جودی تأکید کرد: برای حمایت از جوانان تنها به دنبال تزریق وام نباشیم چراکه خود وام می‌تواند یکی از علت‌های طلاق باشد.

وی افزود: جوان در ابتدای زندگی باید به دنبال بازپرداخت قسط وام و خانه باشد و این مشکل‌آفرین است، بر همین اساس این موضوعات در کنار علل طلاق باید به‌صورت علمی بررسی‌شده و راهکارهایی مناسب ارائه شود.

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان‌شرقی با اشاره به بیشتر بودن آمار طلاق در سطح تحصیلاتی دیپلم و پیش‌دانشگاهی، گفت: این موضوع به خاطر این بوده که در چنین سطحی بیشتر ازدواج‌ها به دلیل احساسی صورت گرفته یا می‌گیرد.

انتهای پیام/60025/ 30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول