اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 8:

50 درصد مبالغ گندمکاران تاکنون پرداخت شده است/اجرایی پایاب سد سهند 11 ساله در حال ساخت است

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 8 گفت: 50 درصد مبالغ گندمکاران تاکنون پرداخت شده است.

50 درصد مبالغ گندمکاران تاکنون پرداخت شده است/اجرایی پایاب سد سهند 11 ساله در حال ساخت است

به گزارش خبرگزاری فارس از هشترود، اسفندیار ابوالحسن‌زاده عصر امروز در کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی هشترود اظهار داشت: تاکنون یک‌هزار و 130 میلیارد ریال لیست کشاورزان به بانک‌ها رفته که 45 میلیارد ریال در سطح استان به کشاورزان پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 8 گفت: وجوه پرداختی کشاورزان گندم کار در 2 مرحله به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

ابوالحسن‌زاده افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال 600 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

وی با بیان اینکه قیمت پایه مصوب هر کیلوگرم گندم بر اساس شاخص‌های جدول پاکی شامل 4درصد افت مفید و 2 درصد افت غیرمفید تعیین می‌شود، افزود: به‌ازای هر درصد افزایش یا کاهش افت مفید و غیرمفید به ترتیب نیم درصد و یک درصد از قیمت پایه کسر یا اضافه می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 8 گفت: حداکثر افت مفید قابل قبول برای خرید تضمینی گندم 8 درصد، حداکثر افت غیرمفید قابل قبول 5 درصد و حداکثر رطوبت مجاز 12 درصد است.

 
نگرانی از نبود ذخیره اصولی گندم در چاراویماق

ابوالحسن زاده با اظهار نگرانی از نبود ذخیره اصولی گندم در چاراویماق گفت: نبود ذخیره سازی اصولی گندم مردم این شهرستان را با مشکل مواجه کرده است.

وی گفت : 150 ریال کرایه حمل اضافی به سیلوهای دولتی و انبارهای دولتی بالاتر از 20 کیلومتر مسافت داده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 8، خرید کلزا در سال جاری از کشاورزان را در قالب خرید تضمینی به قیمت پایه مصوب از قرار هر کیلوگرم براساس شاخص‌های جدول پاکی ( شامل 2 درصد ناخالصی  و 10درصد رطوبت )مبلغ 28 هزار و 665 ریال عنوان کرد و افزود: مقدار خرید تضمینی کلزا 8 هزار تن پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: کل خرید محصول کلزا در 5 مرکز و در مناطقی که کشت دانه روغنی کلزا صورت گرفته است، در حال انجام است که به‌ازای هر درصد ناخالصی و رطوبت کمتر از ارقام مندرج در جدول، به همان نسبت به وزن محصول دانه روغنی تحویلی تحت عنوان (جایزه پاکی) اضافه و بهای آن محاسبه و پرداخت می‌شود.


اجرایی پایاب سد سهند 11 ساله در حال ساخت است

سیدحمزه امینی نماینده مردم هشترود و چاراویماق در خانه ملت نیز از روند اجرایی پایاب سد سهند پس از گذشت 11 سال انتقاد کرد و گفت: هنوز از 5 پایاب این سد یک فاز آن هم تحویل داده نشده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: اتمام و تکمیل پایاب‌های سد سهند تحقق اقتصاد مقاومتی را به دنبال دارد.

وی گفت: از سرمایه‌گذاران در بخش کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی در این شهرستان حمایت خواهد شد.


پایاب سد سهند هشترود برای 35 هزار نفر ایجاد اشتغال می‌کند

امین امینیان،فرماندار هشترود هم خواستار نظارت و مراعات بر الگوی کشت در این شهرستان شد و گفت: هر کشاورزی نباید به‌صورت غیرکارشناسی اقدام به کشت کند.

وی گفت: اشتغال‌زایی هر پایاب سدسهند بیش از 6 هزار نفر است که در صورت تکمیل 5 پایاب برای 35 هزار نفر ایجاد اشتغال خواهد شد.

فرماندار هشترود، میزان بارندگی امسال را 430 میلیمتر اعلام کرد و گفت 120 میلیمتر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

امینیان، عملکرد گندم امسال در منطقه را نسبت به 10 سال گذشته بی‌سابقه عنوان کرد و افزود: ارقام جدید باران و سرداری کشت شده توسط کشاورزان 300 تا 500 کیلو افزایش عملکرد داشته است.

انتهای پیام/60015/ 40/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول