اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

معاون شبکه بهداشت نوشهر خبر داد

ارسال نمونه‌ آب «بندپی» نوشهر به تهران/ آزمایش «وبا» منفی بود

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان نوشهر گفت: برای بررسی دقیق و نهایی، نمونه‌هایی از آب «بندپی» به آزمایشگاه تخصصی وزارت بهداشت در تهران ارسال شده است و در آنجا نوع و گونه ویروسی یا میکروبی تا دوشنبه آینده مشخص می‌شود.

ارسال نمونه‌ آب «بندپی» نوشهر به تهران/ آزمایش «وبا» منفی بود

یحیی بحرینی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان نوشهر درباره آخرین وضعیت مراجعه حدود 100 نفر از اهالی روستای بندپی این شهرستان با علائم مسمومیت به بیمارستان شهید بهشتی این شهر، اظهار کرد: با توجه به اینکه مراجعه‌کنندگان با علائم مشابه مانند اسهال، استفراغ، شکم‌درد و... به بیمارستان نوشهر مراجعه کردند در گام نخست، گمانه‌زنی‌های اولیه علت بروز این مشکل، نسبت به آب آلوده است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت آب شرب 50 درصد روستاهای نوشهر بر عهده شرکت آب و فاضلاب روستایی است، افزود: آب شرب بقیه‌ روستاها به صورت هیأت امنایی اداره می‌شد به همین منظور جلسه‌ای با حضور شورا، دهیاری و آبفار نوشهر برگزار شد و پس از آن اقدام به لایروبی و نصب دستگاه کُلُرزنی بر روی مخزن و انشعاب اصلی آب شد و با توجه به این اقدامات، انتظار داریم ظرف 48 آینده بیماری و مسمومیت فروکش کند مگر آنکه عامل بروز چنین مسمومیتی، علت دیگری داشته باشد.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان نوشهر عنوان کرد: در جلسه‌ای مدیریت بحران که در محل فرمانداری برگزار شد مقرر شد تا آب این روستا زیرپوشش آبفار نوشهر قرار بگیرد ضمن اینکه در مصوبه کارگروه سلامت استانداری مازندران نیز تأکید شد تا مدیریت آب همه روستاهای استان مازندران که به صورت هیأت امنایی اداره می‌شود زیرپوشش آبفار قرار بگیرند که در حوزه شهرستان نوشهر 8 روستا اولویت برای واگذاری به آبفار را دارند.

وی با اشاره به اینکه در همان روز نخست بروز این حادثه نمونه‌برداری از آب این روستا انجام شده است، تصریح کرد: بخشی از آزمایشات در آزمایشگاه آب غرب مازندران مستقر در شبکه بهداشت و درمان نوشهر و بخشی دیگر هم در آزمایشگاه معاونت بهداشتی استان در ساری انجام می‌شود.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان نوشهر گفت: برای بررسی دقیق و نهایی، نمونه‌هایی از  آب «بندپی» به آزمایشگاه تخصصی وزارت بهداشت در تهران ارسال شده است و در آنجا نوع و گونه ویروسی یا میکروبی تا دوشنبه آینده مشخص می‌شود.

 

وی گفت: از اکثریت بیمارانی که به بیمارستان نوشهر مراجعه کردند آزمایش «وبا» گرفته شد که جواب آن منفی بود ولی در برخی از بیماران آسیبی مشاهده شده است که باید آزمایش کشت نیز صورت بگیرد تا دقیقاً معلوم شود که منشأ این مشکل از آب آلوده یا ویروس، میکروب یا بیماری انگلی است.

 

بحرینی در پایان اضافه کرد: آموزش چهره به چهره توسط پرسنل بهداشتی برای اهالی روستا و پخش تراکت‌های آموزشی نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام/86019/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول