اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

رئیس حراست وزارت آموزش و پرورش:‏

آسیب‌های اجتماعی در مدارس نگران‌کننده است/۴۷ درصد کودکان زیر ۶ سال در ایران تبلت دارند

رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان نگران‌کننده است، گفت: باید خیلی دقت کرد و دانش‌آموزان بیشترین صدمه را از این فضا می‌بینند.

آسیب‌های اجتماعی در مدارس نگران‌کننده است/۴۷ درصد کودکان زیر ۶ سال در ایران تبلت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،‌ محمدحسین کفراشی دوشنبه‌شب در در آئین تکریم علی سهرابی و معارفه سید کاظم هاشمی به عنوان رئیس جدید حراست آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه حراست به معنای نگهبانی از چیزهای ارزشمند و حفاظت از گنجینه‌ها است، اظهار کرد: حراست همیشه باید مثل یک پدر برای فرزند باشد.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف حراست حفاظت از اماکن است، تصریح کرد: در کل کشور ۱۰۵ هزار مدرسه و فضاهای غیر آموزشی وجود دارد که باید حراست شود.

رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار و برای اجرای فرامین رهبری حتما به نیروی انسانی توجه ویژه داشت و محور توسعه نیروی انسانی است.

این مسؤول گفت: زیرساخت توسعه باید از آموزش و پرورش شروع شود و آموزش و پرورش انسان‌ساز است و بنای مستحکمی برای نظام می‌سازد.

کفراشی بیان کرد: اگر معلمی صدمه بخورد یک مدرسه صدمه می‌خورد و دانش‌آموزان تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه یک معلم باید شجاع باشد،گفت: یک معلم باید دانش آموز شجاع تربیت کند تا افرادی مثل شهید فهمیده‌ها در جامعه داشته باشیم.

رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در حراست باید برای ایجاد فضای آرامش حتما اعتماد افراد را جلب و اعتمادسازی کنیم و باید فضای شیشه‌ای ایجاد شود و مشاور و حامی باشند.

این مسؤول با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان نگران‌کننده است، اظهار کرد: باید خیلی دقت کرد و دانش‌آموزان بیشترین صدمه را از این فضا می‌بینند.

وی با اشاره به اینکه ایران ۱۹ میلیون کودک دارد، گفت: ۴۷ درصد کودکان زیر ۶ سال در ایران تبلت دارند و پدر و مادرها بدون فرهنگ سازی وارد این مسیر می‌کنند.

کفراشی تاکید کرد: کودکان که به سن تحصیل می‌رسند حدود ۴۰ درصد دانش‌آموزان ۶ تا هشت ساعت در فضای مجازی هستند و کسی که هفت ساعت در فضای مجازی باشد کمتر آموزش می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه کسی که بیشتر از یک ساعت در فضای مجازی باشد نیاز به روانپزشک دارد، گفت: آموزش و پرورش باید در زمینه فضای مجازی اطلاع‌رسانی کند خانواده‌ها و انجمن اولیا را در زمینه فضای مجازی فعال کنیم.

رئیس حراست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: طرحی با پلیس فتا و فناوری اطلاعات به اسم«کوا» به معنای کودک و اینترنت فعال شده تا بچه‌ها با آسیب‌های فضای مجازی آشنا شوند.

این مسؤول گفت: بخش اعظمی از آسیب‌ها در فضای مجازی بلوغ زودرس، افت تحصیلی، بی‌انگیزگی نسبت به درس، اضطراب و استرس و ضعف روابط عمومی از جمله آسیب‌های ورود دانش‌آموزان در فضای مجازی است.

کفراشی با اشاره به اینکه کشور نیاز به انسان‌های متدین و متخصص دارد، تاکید کرد: اگر شخص نسبت به کشور و دینش تعهد نداشته باشد نتیجه‌اش فرار مغزها می‌شود و تمامی دانشمندان نانو و هسته‌ای تعلق خاطر به خانواده دارند و از نظر مذهبی متدین هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز اظهار کرد: دشمنان با اسم‌ها و عناوین فریبنده به شکلی نفوذ کنند و شرایط نامطلوبی برای کشور فراهم کنند.

عسکری نیکزاد افزود: مشخصا موضعی که آمریکا در مقابل برجام علیه ایران گرفته است یک استراتژی بلندمدت است که نشان از برنامه از قبل تعیین شده است.

وی ادامه داد: انواع کتاب‌ها با عناوین زیبا در چهار گوشه جهان و در داخل با ترجمه زیبا در اختیار خانواده ‌ها قرار می‌گیرد در حالی که قصد افزودن به اطلاعات افراد جامعه را ندارند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: هر نویسنده‌ای با هر کتابی پازلی را در دست می‌گیرد و بدون آسیب‌شناسی و نقد و بررسی در دست جوانان قرار می‌گیرد و جوان در شرایط نامطلوب قرار می‌گیرد و اگر کار فرهنگی نشود، کشورهای متخاصم دلشان برای ما نمی‌سوزد.

این مسؤول با بیان اینکه دشمن برنامه‌ای عمل می‌کند، اظهار کرد: آمریکا برای فروش نفت خود در کشورهایی مثل ما و منطقه بحران ایجاد می‌کند تا برنامه‌های اقتصادی خود را پیاده کند.

نیکزاد با بیان اینکه کار جنگ اقتصادی را همه احساس می‌کنیم، ادامه داد: این بحران نیاز به حراست و نگهبانی تک تک افراد جامعه دارد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش از همه دستگاه‌های نظارتی برای نظارت کمک می‌طلبد، گفت: اگر نظارت کافی باشد امکان انحراف نیست و هر دستگاه نظارتی تخصصی دارند و شرایطش فراهم شود امکان خطا پائین می‌آید.

انتهای پیام/۸۶۰۵۱/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول