اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/تحولات جنوب سوریه/

پیشروی ارتش سوریه در مناطق تحت اشغال داعش در درعا/ خروج ۶ هزار نفر از قنیطره

در حالی که پرونده انتقال افراد مسلح حاضر در قنیطره رو به اتمام و تکمیل است، دامنه عملیات نظامی ارتش سوریه علیه داعش در غرب استان درعا گسترش یافته است.

پیشروی ارتش سوریه در مناطق تحت اشغال داعش در درعا/ خروج ۶ هزار نفر از قنیطره

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، طی دو روز گذشته بمباران هوایی و توپخانه‌ای به مواضع گروه تروریستی داعش در بیشتر شهرکهای منطقه «وادی الیرموک» و ارتفاعات اطراف آن ادامه داشته است.

پس از اینکه پروند انتقال تروریستها از شهر «نوی» به شمال سوریه بسته شد، عناصری که با دولت سوریه مصالحه کرده و در این شهر باقی ماندند، از سمت جنوب، در عملیات علیه عناصر «جیش خالد بن ولید» -وابسته به داعش- شرکت کردند.

منابع معارض اعلام کردند که روز گذشته شماری از سرکرده‌های گروههای مسلح با نمایندگانی از ارتش سوریه و نیروهای روس نشستی برگزار کردند تا درباره عملیات مشترک علیه داعش، هماهنگی داشته باشند. هر چند در این خصوص، توضیح رسمی از هیچ یک از طرفها منتشر نشده ست.

روزنامه الاخبار لبنان گزارش داد، خطوط تماس ارتش سوریه با داعش، از ریف قنیطره در شمال تا اطراف منطقه «جلین» در جنوب شاهد درگیری و بمباران هوایی پیاپی بود و ارتش نیز با حملات توپخانه‌ای خود عناصر داعش را در جلین، «عین ذکر، تسیل و عدوان» هدف قرار داد.


نقشه آرشیوی؛ اندازه بزرگتر (اینجا)

ارتش سوریه همچنین در بخش شمالی مناطق تحت اشغال داعش، وارد شهرک «غدیر البستان» شد و از سمت اطراف ارتفاعات «الجابیه» به سمت ارتفاعات «الجموع» پیشروی کرد.

نیروهای سوری برای هدف قرار دادن مواضع داعش که به دور از خطوط تماس واقع شده است، از موشکهای میان‌بُرد استفاده کردند. شلیک این موشکها سبب شد که رژیم صهیونیستی نیز وارد عمل شود و از سامانه دفاعی خود موسوم به «فلاخن داوود» استفاده کند. هر چند ارتش اسرائیل توضیح نداد که آیا موشکها به هدف برخورد کرد یا خیر. 

منابع معارض هم اعلام کردند که سرکرده‌های «لواء فرسان الجولان» و«ألویة سیف الشام» و«جیش الأبابیل» به اراضی اشغالی گریخته‌اند. گفته می‌شود که در واقع احتمالا این افراد در پوشش «کلاه سفیدها» از جنوب سوریه گریخته‌اند که شاهد این مسئله در روزهای گذشته بوده‌ایم.

عناصر مسلح خارج شده از قنیطره وارد حماه شدند

از روند انتقال افراد مسلح از قنیطره نیز خبر می‌رسد که سومین کاروانی که از این استان خارج شده بود، شامگاه روز گذشته به ریف شمالی استان حماه رسید تا خود را به مناطق تحت اشغال تروریستها برساند.

این کاروان شامل 46 اتوبوس و 29 خودرو بود که 1893 شخص مسلح و غیر نظامی را به مراکز اقدامتی در ریف ادلب و ریف غربی حلب منتقل کرد.

 خبرگزاری آناتولی در همین زمینه گزارش داد که تعداد کسانی که از قنیطره خارج شده‌اند، به شش هزار نفر رسیده است.

نیروهای امنیت داخلی سوری روز گذشته با ورود به شهرک مرزی «نصیب»، پرچم این کشور را به اهتزاز درآوردند. گفته می‌شود که مقدمات لازم برای بازگشایی گذرگاه مرزی نصیب از سمت سوریه فراهم شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول