اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون عمران مجلس:

بخش خصوصی انگیزه کافی برای نوسازی ناوگان ریلی ندارد/ زیرساخت های شبکه ریلی کامل نیست

عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: عدم سودآوری منجر به فاصله گرفتن سرمایه گذاران از حوزه ناوگان حمل و نقل ریلی شده و نوسازی این ناوگان را به تعویق انداخته است.

بخش خصوصی انگیزه کافی برای نوسازی ناوگان ریلی ندارد/ زیرساخت های شبکه ریلی کامل نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، قلی الله قلی‌زاده، با بیان اینکه  عدم سودآوری منجر به فاصله گرفتن سرمایه‌گذاران از حوزه ناوگان حمل و نقل ریلی شده  و نوسازی این ناوگان را به تعویق انداخته است، اظهار داشت: سرمایه‌گذاران در حوزه‌های باری و مسافری ناوگان حمل و نقل ریلی حاشیه سود ویژه‌ای برای حضور خود نمی‌بینند. 

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه نوسازی نوگان حمل و نقل ریلی منطقی است، افزود: با توجه به اینکه فرسودگی یا نوسازبودن ناوگان ریلی ارتباط مستقیم با جان مردم دارد به طور حتم نوسازی آن باید در اولویت باشد.

وی با بیان اینکه کامل نبودن زیرساخت‌ها در شبکه ریلی یکی دیگر از دلایل عدم توفیق در توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی است، تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر قطارها با زیرساخت‌های ناقص قدیمی تردد می‌کنند؛  هر چند که اقداماتی در مسیر بهبود این شرایط صورت گرفته؛ اما باز هم نیاز به برنامه‌ریزی برای بهبود شرایط وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه در کشورهای پیشرفته قطارها با سرعت بیشتری مسافران و بار را جابه‌جا می‌کنند، گفت: عملا ناوگان ریلی در کشورهای پیشرفته با ناوگان هوایی رقابت می‌کنند؛ اما در کشور ما این گونه نیست.

افزایش کیفیت و ایجاد مطلوبیت شبکه ریلی منجر به جذب مخاطب می‌شود

الله قلی‌زاده با بیان اینکه سرعت بالا و کیفیت مطلوب شبکه ریلی بار و مسافر را به سمت خود هدایت می‌کند، افزود: هر چه در مسیر بهبود وضعیت شبکه ریلی با استفاده از ظرفیت‌های قوانین بالادستی و قانون بودجه استفاده شود به طور حتم تمایل برای استفاده از این ناوگان بیشتر خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه در حال حاضر شرکت راه آهن جلوی تردد ناوگان فرسوده را گرفته است، تصریح کرد: بازسازی این واگن‌ها در مسیر افزایش کیفیت خدمات است اما باید بدانیم که جایگزینی واگن‌های جدید به طور حتم بهتر از بهسازی قبلی‌ها است.

وضعیت بودجه کشور  اجازه خرید واگن جدید را نمی‌دهد

الله قلی‌زاده با بیان اینکه موقعیت بودجه مالی کشور در حال حاضر اجازه خرید واگن را آن هم همسو با نیاز کشور نمی‌دهد، گفت: نمی‌توانیم به دولت در این زمینه فشار بیاوریم هر چند که حق مردم استفاده از ناوگان به روز و با کیفیت است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: برای بهبود وضعیت ناوگان ریلی کشور باید بخش خصوصی را فعال کرده و دولت نیزبا برنامه ریزی دقیق این مهم را در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول