اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:

التهاب بازار ارز منطق اقتصادی ندارد/ سناریوهای عبور از مشکلات طراحی شده است

معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری گفت: التهاب در بازار ارز منطق اقتصادی ندارد و منشأ روانی و تبلیغاتی پشت قضیه بوده و برای برون‌رفت از این التهاب تدابیری اتخاذ شده است.

التهاب بازار ارز منطق اقتصادی ندارد/ سناریوهای عبور از مشکلات طراحی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسین‌علی امیری ظهر امروز در نشست شورای اداری استان سمنان با حضور مسؤولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در سالن اجتماعات اداره کل تأمین اجتماعی سمنان، ضمن گرامیداشت یاد شهدا و عملیات مرصاد که امروز سالگرد آن روزهای حماسی است، اظهار کرد: خیانت و توطئه دشمنان از دیرباز متوجه جمهوری اسلامی ایران بوده و افرادی که در گذشته در این زمینه فعالیت داشتند، امروز با هیأت حاکمه آمریکا همکاری کرده و آمریکا نیز مروج امور منافقین است.

وی اظهار داشت: امروز مردم ایران فارغ از هر قوم و قبیله و جناح سیاسی به چهره منفور آمریکا و خیانت بیگانگان که آثار آن در هر کوی و برزنی هویداست، پی برده‌اند و با درایت و هوشیاری دشمن را ناکام می‌گذارند.

نخبگان نقش‌آفرینی کنند

معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری از افرادی که به‌نوعی مرجع مراجعات و دارای توانمندی ویژه برای شناخت مسائل هستند، به‌عنوان افراد نخبه یاد کرد و افزود: کسانی که قدرت تجمیع، تحلیل و تعدیل دارند و جامعه را به حرکت وامی‌دارند، نخبگان جوامع هستند و باید در جهت تحرک‌بخشی و تحلیل درست شرایط جامعه ایفاگر نقش خود باشند.

امیری با اشاره به اینکه شناخت صحیح و اولویت‌بندی مطالبات مردم از مهم‌ترین وظایف نخبگان و مؤثران جامعه است، اظهار داشت: امروز نخبه‌ها در جهت شکل‌دهی و عقلانی کردن مطالبات متناسب با شرایط اقتصادی کشور نقش اثرگذاری و تعیین‌کننده‌ای دارند.

وی گفت: امروز اولویت نخست کشور، موضوع جنگ اقتصادی است که عملاً از طرف آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدان آن‌ها در منطقه طراحی می‌شود و باید با وفاق و همدلی بر مشکلاتی که از سوی بیگانگان طراحی شده است، فائق آییم.

منکر وجود مشکلات در کشور نیستیم

معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری با بیان اینکه منکر وجود مشکلات در کشور نیستیم، بیان کرد: در دیدار با مقام معظم رهبری، ایشان فرمودند که کشور دچار مشکلات است؛ اما دچار بحران نیست و با اتحاد موجود اگر همه کنار هم باشیم، از مشکلات عبور خواهیم کرد.

امیری ادامه داد: امروز جنگ اقتصادی آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای همکار و همراه آن‌ها مانند عربستان‌سعودی علیه ایران شروع شده و همه باید بدانند آمریکا درصدد است تا حلقه محاصره اقتصادی را پهن‌تر کند و برای رسیدن به این هدف از همه امکانات متحدان خود در خاورمیانه بهره گرفته است.

وی اظهار داشت: امروز آمریکا در نبرد اقتصادی که علیه کشور ما آغاز کرده، از موضع تماس با کشورها عبور کرده و با همه کشورها و شرکت‌هایی که با جمهوری اسلامی ایران مراوده اقتصادی و بانکی دارند، مستقیماً رایزنی می‌کند.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری افزود: امروز تعداد قابل‌توجهی از کارمندان وزارت خزانه‌داری آمریکا در اتاق جنگ آمریکا نقش بازی می‌کنند و در حال رفت‌وآمد و اقدامات دیپلماسی و ارتباط‌گیری با شرکت‌ها هستند.

همه فعال شده‌اند تا اقتصاد ما را فلج کنند

معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری بیان کرد: تعداد قابل‌توجهی از نیروهای سازمان امنیتی آمریکا در کشورهای حوزه خلیج‌فارس مستقر هستند و شرایط اقتصادی ما را رصد می‌کنند و تعداد کارمندان سازمان وزارت خزانه‌داری آمریکا سه برابر شده و همه فعال شده‌اند تا به‌نوعی اقتصاد ما را فلج کنند.

امیری ادامه داد: خروج آمریکا از برجام یک قطعه از پازل نبرد اقتصادی بود که علیه کشور ما طراحی کردند و بر این تصور بودند به‌محض اعلام خروج ترامپ از برجام، بلافاصله ایران نیز از برجام خارج شده و می‌توانند این موضوع را در دنیا القا کنند که ایرانیان اهل سازش نیستند و با این ترفند در پی این بودند تا جامعه جهانی را علیه ما هماهنگ کنند.

وی تصریح کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی همه تلاش خود را برای به چالش کشیدن کشور و نظام به کار بسته و امروز اتحاد از ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و همه مؤثران و نخبگان جامعه باید بر این امر تمرکز کنند.

دولت سناریوهای مختلفی طراحی کرده است

معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری افزود: دولت تمام تلاش خود را معطوف خروج از توطئه‌های دشمنان و برای شرایط مختلف سناریوهای مختلف طراحی کرده است.

امیری بیان کرد: دولت با حمایت مجلس، قوه قضائیه و نهادهای دیگر و با راهنمایی داهیانه رهبری، برنامه‌های عبور از شرایط پیش‌رو را طراحی کرده است و امروز نخبگان، مردم و همه افرادی که در کشور دغدغه اعتلای نظام و کشور دارند، باید کنار حاکمیت قرار گیرند تا از شرایط سخت عبور کنند.

وی بیان داشت: دولت و مسؤولان برای خروج از وضع فعلی تلاش می‌کنند؛ اما باید مؤلفه‌های قدرت و اقتدار ملی افزایش یابد.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری افزود: قدرت موشکی، توان نظامی، نیروی انسانی پرتلاش، موقعیت استراتژیک و نفوذ نظام جمهوری اسلامی در منطقه و جهان از مؤلفه قدرت ملی است؛ اما مهم‌ترین مسأله و مؤلفه، انسجام و اتحاد ملی است که کشور را از بحران نجات خواهد داد.

باید شرایط کشور را درک کرد

معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری گفت: امروز فارغ از هر جناح سیاسی باید شرایط کشور را درک و با اتخاذ راهکار برای برون‌رفت از مشکلات تلاش کرد؛ باید در این مسیر انسجام ملی حفظ کنیم و مردم کنار حاکمیت باشند.

امیری بیان کرد: چراغ سبز ترامپ در طرح مسأله مذاکره نشان از اقتدار جمهوری اسلامی است. التهاب در بازار ارز منطق اقتصادی نداشته و منشأ روانی و تبلیغاتی پشت قضیه بوده و برای برون‌رفت از این التهاب تدابیری اتخاذ شده است.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ انسجام ملی برای برون‌رفت از مشکلات خاطرنشان کرد: جهت‌گیری دولت به طرف توجه به امکانات داخلی و محلی است و در استان سمنان امکانات زیادی موجود است که می‌تواند در جهت ارتقای سطح اقتصادی کشور نقش‌آفرینی کند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول