اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

سخنان جالب توجه معاون استاندار سمنان

مصلحت بر ادامه فعالیت معدن بوکسیت تاش تا قبل از گزارش تیم مطالعاتی است!

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان علی‌رغم اعتراض‌های گسترده مردم درباره تخریب «شاهوار» گفت: مصلحت بر ادامه فعالیت معدن بوکسیت تاش شهرستان شاهرود تا قبل از ارائه گزارش تیم مطالعاتی است!

مصلحت بر ادامه فعالیت معدن بوکسیت تاش تا قبل از گزارش تیم مطالعاتی است!

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حشمت‌الله عسگری عصر امروز در هفتمین جلسه شورای معادن استان سمنان در راستای اجرای ماده 43 قانون برنامه ششم توسعه کشور با حضور سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری سمنان، نماینده مردم شهرستان شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از اعضای این کارگروه در سالن غدیر استانداری سمنان، با اشاره به نقش تأثیرگذار فعالیت معادن در توسعه اقتصادی و صنعتی هر منطقه اظهار کرد: از فعالیت معادن با رعایت الزامات زیست‌محیطی و قانونی حمایت کرده و تمام تلاش مجموعه اقتصادی و صنعتی استان بر این است که فرآوری معادن در سطح استان صورت گیرد و به‌شدت با بحث خام‌فروشی در بخش معدن مخالفیم.

وی گریزی به موضوع فعالیت و اعتراضات ایجادشده در بحث معدن بوکسیت تاش شهرستان شاهرود زد و خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی کشور، مصلحت بر این است که معدن با توجه به تمام جهت تا قبل از ارائه گزارش تیم مطالعاتی به فعالیت خود ادامه دهد؛ اما انتظار این است که ظرف مدت یک ماه دیگر این گزارش با رعایت الزامات زیست‌محیطی نهایی شده و تا چند روز آینده نیز مطالعات مربوط به آب منطقه لازم توسط آب منطقه‌ای هفته نیز تهیه شود و اعضای شورای معادن نیز یک بازدید میدانی از منطقه داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان ضمن تأکید بر ارائه نظرات کارشناسانه به‌عنوان محور جلسات فوق خاطرنشان کرد: هیچ دستگاهی با نظرات کارشناسی مخالف نیست؛ پیشنهاد می‌شود با توجه به مقدار و عیارهای متفاوت فرآوری هر معدنی در سطح استان یک سازوکار قانونی و کارشناسی برای تعیین ارزش‌افزوده آن‌ها تهیه تا عدالت رعایت شود.

در این جلسه، مصوبات جلسه قبل پیگیری و پیرامون رونق و ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر در معادن نمک استان بحث شد.

بررسی درخواست‌های بهره‌برداران معدنی از قبیل تعطیلی موقت، حقوق دولتی، بخشودگی جرائم، انصراف از بهره‌برداری، تداوم فعالیت، و... نیز از دیگر مصوبات و تصمیمات این کارگروه در رابطه با معادن استان بود.

انتهای پیام/2568/ی/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول