اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

پژوهشگر دینی:

وظیفه هنرمند انقلابی، انعکاس درد مردم است

استاد و پژوهشگر فلسفه دین با تأکید بر اینکه هنرمند بایستی زبان گویای مردم باشد، گفت: هنر بهترین زبان برای انعکاس درد مردم است و وظیفه هنرمند انقلابی انعکاس دردهای مردم در قالب هنر به مسؤولان است.

وظیفه هنرمند انقلابی، انعکاس درد مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسرو پناه در پانزدهمین روز از طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی با اشاره به ویژگی‌های هنرمند انقلابی و هنرمند، گفت: هنر عینیت‌بخشی به تخیلات ذهنی است.

استاد و پژوهشگر فلسفه دین با تأکید بر اینکه هنرمند زمانی‌که تخیل خود را به هنر تبدیل می‌کند خنثی عمل نمی‌کند، خاطرنشان کرد: هنر در سراسر جهان به سه ویژگی خدادادی در انسان؛ یعنی عقل، شهوت و غضب پیوند خورده است.

وی ادامه داد: هالیوود و بالیوود از بزرگترین فیلم‌سازان مطرح جهان هستند که در ژانرهای مختلف اجتماعی، اکشن، خانوادگی و حتی دینی اقدام به ساخت فیلم می‌کنند، اما زمانی‌که محتوای این فیلم‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد، درمی‌آبیم که این فیلم‌ها بر اساس شهوت و غضب ساخته شده‌اند؛ حتی اگر موضوع فیلم آن‌ها دینی باشد.

خسروپناه با اشاره به موسیقی کلاسیک قرن 20 در غرب، افزود: این موسیقی در آن دوران به‌کنار رفت و جای خود را به موسیقی‌هایی با سبک‌های پاپ، راک، متال، جَز و .... داد که مضامین اصلی این موسیقی‌ها ترویج شهوت و غضب است.

استاد و پژوهشگر فلسفه دین اضافه کرد: فرقه‌های شیطان‌پرستی که در جهان و مختصری در کشور ما نیز در برهه‌ای ظهور پیدا کرد؛ متأثر از فضایی بود که موسیقی راک و متال ایجاد کرده بود و شاهد بودیم این نوع موسیقی یأس، ناامیدی و تاریکی را در جامعه القا می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه از قرن شانزدهم هنر از آسمان جدا شد، گفت: هنرمندانی مانند میکل آنژ از این زمان با هنر خود نشان دادند که هنر و فعالیت‌های بشری می‌خواهد از آسمان جدا شود و همین مسئله باعث پیوند خوردن هنر به شهوت و غضب شد.

خسروپناه با اشاره به وظایف صدا و سیما و فرهنگ و ارشاد در رابطه با ترویج هنر تعهدآور و معرفی آن به جامعه، بیان کرد: زمانی‌که هنر با عقل پیوند برقرار کرد، آن‌گاه با وحی و ایمان نیز ارتباط پیدا می‌کند.

استاد و پژوهشگر فلسفه دین با تأکید بر ویژگی‌های هنرمند انقلابی، تصریح کرد: هنرمندی انقلابی است که هنرش انعکاس ارزش‌ها، فضائل و شعائر الهی و ترویج ارزش‌های دینی باشد.

وی با تأکید بر اینکه هنرمند بایستی زبان گویای مردم باشد، خاطرنشان کرد: هنر بهترین زبان برای انعکاس درد مردم است و وظیفه هنرمند انقلابی انعکاس دردهای مردم در قالب هنر به مسؤولان است و بایستی خواسته‌های به‌حق مردم را از طریق هنر منتقل کند و در این مسیر می‌تواند از زبان طنز نیز بهره ببرد.

خسروپناه در پایان با اشاره به آسیب‌های هنر انقلاب، گفت: امروز شاهدیم افراد ارزشی در سینما و تلویزیون در نقش‌های مثبت ایفای نقش می‌کنند؛ اما پس از مدتی برخی افراد به کنکاش در زندگی خصوصی این افراد می‌پردازند و می‌گویند این فرد آن‌چنان زندگی مثبتی ندارد و همین مسئله باعث گرایش بی‌تعهدی در جامعه می‌شود در صورتیکه صدا و سیما باید از هنرمندان ارزشی در ساخت فیلم‌ها و سریال‌ها بهره ببرد.

انتهای پیام/68026/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول