اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تهران

رئیس شورای اسلامی استان تهران:

جدایی بخشی از ری و الحاق آن به قرچک دشوار است/ امکان جدایی حریم شهرها فقط با دستور وزارت کشور

رئیس شورای اسلامی استان تهران گفت: جدایی بخشی از شهرستان ری و الحاق آن به شهرستان قرچک خیلی دشوار است.

جدایی بخشی از ری و الحاق آن به قرچک دشوار است/ امکان جدایی حریم شهرها فقط با دستور وزارت کشور

به گزارش خبرگزاری فارس، الهام فخاری در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص بحث ترافیکی جاده تهران ورامین و بخش قلعه‌نو اظهار داشت: نماینده شهرستان قرچک در شورای اسلامی استان تهران در جلسه‌ی کمیته‌ی فنی شورای ترافیک حضور داشت و گزارشی هم در این خصوص آماده کرد و در جلسه آینده شورای استان تهران مطرح خواهد شد و به بحث و بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

وی گفت: به دلیل اینکه موضوع جلسه این هفته در این خصوص نبود گزارش را ارائه نکرد و انشاءالله در هفته‌های آینده به این موضوع حتماً رسیدگی خواهد شد.

وی افزود: در خصوص افزایش حریم شهرستان قرچک، من به نمایندگی از شورای شهر تهران نمی‌توانم صحبتی کنم، ولی موضوع را باید از ریاست شورای شهر و سخنگوی شورای شهر تهران پیگیری کنید.

فخاری تأکید کرد: در جلسه مطرح شد که چهار نوع تقسیمات در برخی شهرستان‌ها وجود دارد،  شهرستان ری نیز از این موارد مستثنا نیست و در بعضی موارد هم باهم تداخل دارد. این موارد باید در تقسیمات کشوری تصمیم‌گیری شود و نظر کارشناسان شهرستان نیز در این مورد لحاظ می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان تهران اذعان داشت: جدایی بخشی از شهرستان ری و الحاق آن به شهرستان قرچک خیلی دشوار است؛ بنده در این خصوص اظهارنظری ندارم و فقط تقسیمات کشوری وزارت کشور تصمیم‌گیری می‌کند.

وی بیان داشت: کارگروهی که در خصوص حریم شهرستان‌های استان تهران تشکیل‌شده، درصدد است همه موارد و مشکلات موجود در شهرستان‌ها را پیگیری کرده و به استانداری و وزارت کشور ارسال نماید.

*ترافیک قلعه‌نو مردم شهرستان‌های قرچک، ورامین، پیشوا را کلافه کرده است

محمد عظیمی عضو شورای شهر قرچک و نماینده شورای استان در کمیته فنی ترافیک استان تهران در خصوص ترافیک بخش قلعه‌نو به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: بحث ترافیک قلعه‌نو و مشکلاتی که برای شهرستان‌های قرچک، ورامین، پیشوا به وجود آورده است براثر فعالیت تعدادی از کسبه‌ی قلعه‌نو ایجاد می‌شود.

وی بابیان اینکه ترافیک قلعه‌نو مردم شهرستان‌های قرچک، ورامین، پیشوا را کلافه کرده است، گفت: این موضوع در شورای ترافیک استان تهران و شورای شهرستان قرچک مطرح شد و شهرستان‌های هم‌جوار هم این موضوع را پیگیری می‌کنند و مقرر شد که شورای شهرستان قرچک جلسه و نشست مشترک با اعضای شورای شهرستان‌های ورامین و پیشوا داشته باشند.

عضو شورای شهر قرچک بیان داشت: با توجه به اینکه اخیراً رئیس شورای اسلامی استان تهران هماهنگی لازم را با استاندار تهران به عمل‌آورده است، اعضای شورای استان تهران و روسای کمیسیون این موضوع را پیگیری می‌کنند؛ اگر مصوبه‌ای تنظیم شود، وظیفه‌ی من به‌عنوان نماینده مردم شریف قرچک در شورای اسلامی استان تهران این است که پیگیر این مسئله باشم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

عظیمی در پایان گفت: نیازمند همکاری و مساعدت مسؤولین بخش قلعه‌نو و  فرمانداری ری هستیم، چون قلعه‌نو در محدوده‌ی شهرستان ری قرار دارد و امیدواریم مشکل ترافیک حدوداً یک‌میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا در آینده‌ی نزدیک برطرف شود.

انتهای پیام/67037

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول