اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مشاور روحانی در واکنش به اظهارات متناقض ترامپ و پامپئو:

احترام به ملت ایران و بازگشت به برجام هموار کننده مسیر سنگلاخ کنونی است

مشاور روحانی به اظهارات متناقض رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا درباره ایران واکنش نشان داد.

احترام به ملت ایران و بازگشت به برجام هموار کننده مسیر سنگلاخ کنونی است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، حمید ابوطالبی مشاور رئیس جمهوری ایران در واکنش به اظهارات متناقض دونالد ترامپ مبنی بر تمایل برای مذاکره با ایران بدون پیش و اظهارات وزیر خارجه آمریکا و ارائه چندین پیش شرط برای مذاکره با مقامات ایرانی از سوی وی در حساب توئیتری خود نوشت؛ «احترام به ملت بزرگ ایران، کاهش خصومت ها و بازگشت آمریکا به برجام، هموارکننده مسیر سنگلاخ کنونی است؛ گفتگوی تلفنی روسای جمهور دوکشور در سازمان ملل در سال 1392،بر این باور استواربود که می توان با التزام به ابزار گفتگو در مسیر اعتمادسازی گام برداشت.

وی افزود: «برجام دستاورد التزام به گفتگو است؛ بایدآن را پذیرفت».

ترامپ روز دوشنبه در یک نشست خبری با نخست وزیر ایتالیا در کاخ سفید در پاسخ به سوال یک خبرنگار از تمایل خود برای دیدار و مذاکره با رئیس جمهوری ایران خبر داد.

او در ابتدای این نشست خبری با تکرار ادعاهای همیشگی گفت: «من و نخست‌وزیر موافقیم که به حکومت بی‌رحم ایران هرگز نباید اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای داده شود. هرگز.»

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: «ما همه کشورها را تشویق می‌کنیم ایران را برای توقف همه فعالیت‌های شرورانه‌اش تحت فشار قرار بدهند.»

ترامپ در ادامه گفت که تمایل دارد با «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران بدون پیش شرط دیدار کند. وی افزود: «من آماده‌ام با هر کسی دیدار کنم. من به ملاقات اعتقاد دارم.»

بااین حال، تنها دو ساعت پس از این اظهارات مایک پامپئو در یک مصاحبه برای مذاکره پیش شرط گذاشت.

پامپئو همانند گذشته که شروطی 12 گانه را برای ایران لیست کرده بود به شبکه سی ان بی سی گفت؛ ما قبلا هم گفتیم، رئیس جمهور میخواهد مشکلات را حل کند. اگر ایرانیها نشان دهند که متعهد به تغییرات اساسی در نحوه رفتار با مردم خود هستند، رفتارهای خشونت آمیز را متوقف کنند، و اینکه می‌توانند توافق کنند که وارد یک توافق هسته‌ای ارزشمند شوند که واقعا از تکثیر سلاحهای هسته‌ای جلوگیری کند، خب رئیس جمهور همانطور که گفت آماده است بنشیند و با آنها مذاکره کند.

انتهای پیام/م

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول