اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری تأکید کرد

لزوم تأمین حداقل امکانات رفاهی برای روستای دهدلی

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: طبق قانون بایستی به روستاهای بالای 20 خانوار امکانات رفاهی تعلق بگیرد و روستای دهدلی نیز جزو روستاهایی است که باید از حداقل امکانات اولیه برخوردار باشد.

لزوم تأمین حداقل امکانات رفاهی برای روستای دهدلی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‌ محمدی‌مقدم پیش از ظهر امروز در نشست خبری به‌مناسبت گرامیداشت روز ملی جنگل‌بان، با اشاره به اینکه روز ملی جنگل‌بان در جهان از 16 سال قبل در روز نهم مرداد گرامی‌ داشته می‌شود، گفت: از دو سال قبل این روز توسط سازمان‌‌های مردم نهاد در حوزه محیط‌زیست و منابع‌طبیعی در کشور ما نیز گرامی داشته می‌شود.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: جشنواره‌ای به‌مناسبت گرامیداشت روز جنگل‌بان در کشور در چندین بخش برگزار شد که در جشنواره امسال مستندی در بخش من و بابای جنگل‌بانم از چهارمحال و بختیاری به‌عنوان اثر برگزیده منتخب شد.

وی با بیان اینکه 15 شهید و 500 جانباز جنگل‌بان در سطح کشور وجود دارد، عنوان کرد: جنگل‌بانی یکی از مشاغل سخت است و شاهدیم جنگل‌بانان برای حفظ و حراست از عرصه‌های منابع‌طبیعی سختی کار در مناطق صعب‌العبور را به جان می‌خرند؛ اما متأسفانه یک خلاء قانونی در کشور برای حمایت از جنگل‌بانان و محیط‌‌بانان وجود دارد که امیدواریم این قانون در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

محمدی‌مقدم در ادامه با اشاره به خشکیدگی توده‌ای 6 هزار هکتار از جنگل‌های بلوط زاگرس، خاطرنشان کرد: این خشکیدگی از اواخر دهه 80 به‌صورت پایه‌ای آغاز شد که تغیر اقلیم، کاهش بارندگی و گرمای هوا از عوامل تشدید این مسئله به‌شمار می‌آید که در ابتدا بایستی عوامل دخیل در این خشکیدگی درختان بررسی و اقدامات لازم بر اساس آن صورت بگیرد.

 

جاده روستای دهدلی احداث خواهد شد

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با ارائه توضیحاتی در رابطه با احداث جاده دهدلی و تخریب منابع‌طبیعی در این منطقه، افزود: در راستای توسعه و اجرای پروژه‌های عمرانی تخریب بخشی از عرصه‌های ملی، طبیعی است؛ اما بایستی این کار به‌طوری صورت گیرد که کم‌ترین آسیب به منابع‌طبیعی وارد شود.

وی اضافه کرد: نبود امکاناتی نظیر جاده، آب و برق در مناطق محروم یکی از دلایل تخریب منابع‌طبیعی و قطع درختان در این مناطق است و طبق قانون بایستی به روستاهای بالای 20 خانوار امکانات تعلق بگیرد و روستای دهدلی نیز جزو روستاهایی است که باید از حداقل امکانات اولیه برخوردار باشند.

محمدی‌مقدم در پایان با اشاره به تعیین تکلیف اراضی اطراف تونل سوم کوهرنگ، گفت: این پروژه از سال 1377 آغاز شده بود که مقرر بود هم‌زمان با اجرای این پروژه عملیات آبخوان‌داری و آبخیزداری در بالا دست حوزه صورت بگیرد، اما متأسفانه این امر اتفاق نیافتاد که با پیگیری‌های صورت گرفته انتقال سند این اراضی متوقف و طرف قرارداد محکوم به پرداخت یک میلیارد ریال خسارت شد.

انتهای پیام/68026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول