اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مرکزی

معاون مشارکت های اجتماعی وزارت کشور:

سازمان‌های مردم‌نهاد نگرانی‌های موجود در حوزه‌های اجتماعی را از بین ببرند

معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند نگرانی‌های موجود در حوزه‌های اجتماعی و در حوزه‌‌های مختلف را از بین ببرند.

سازمان‌های مردم‌نهاد نگرانی‌های موجود در حوزه‌های اجتماعی را از بین ببرند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، کمال اکبری ظهر امروز در نشست مشترک مدیران کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری‌های سراسر کشور در اراک اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی در پیشبرد اهداف کشور یکی از مسائلی که است که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری است و ما نیز باید بکوشیم بسترهای لازم برای این مهم را در جامعه فراهم کنیم.

وی بابیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد نقش غیرقابل انکاری در توسعه مشارکت اجتماعی دارند، تصریح کرد:‌ سازمان‌های مردم‌نهاد باید حضوری پررنگ در عرصه‌های استانی، ملی و محله‌ای داشته و مشارکت اجتماعی را گسترش دهند.

 

معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور تشکل‌های مردم‌نهاد را بهترین نوع و بهترین قالب برای مشارکت هدفمند برای فرآیند توسعه دانست و گفت: این تشکل‌ها می‌توانند نگرانی‌های موجود در حوزه‌های اجتماعی و در حوزه‌‌های مختلف را از بین ببرند.

اکبری رسیدن به یک فهم مشترک در اجرای قوانین و مقررات در حوزه مشارکت‌های اجتماعی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نشست‌ها برشمرد و گفت: هم‌فکری در راستای پیش‌نویس آیین‌نامه خانه سازمان‌های مردم‌نهاد از دیگر محورهای این نشست است.

تغییر نگرش جامعه در کاهش آسیب های اجتماعی اثرگذار است

معاون اجتماعی مرکز اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور نیز با بیان اینکه 70 درصد اثرگذاری حوزه آسیب‌های اجتماعی در تغییر نگرش جامعه رخ می‌دهد، گفت: یکی از عوامل مؤثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی نهادینه کردن فضیلت‌ و اخلاق در جامعه است.

رضا محبوبی افزود: برای کنترل آسیب‌های اجتماعی باید از اقدامات مسکن‌وار و مقطعی پرهیز کرد، چرا که برنامه‌هایی چون برگزاری دوره‌های آموزشی، مشاوره و برخی حمایت‌های مقطعی راهکار مؤثری برای کنترل آسیب اجتماعی نیست.

معاون اجتماعی مرکز اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور بر ضرورت مشارکت جدی نهادها و دستگاه‌های دولتی در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: تشکل‌های مردمی نیز باید مطالبه‌گری را جدی در دستور کار خود قرار دهند.

حضور ۳۱ نماینده استان کشور در همایش 

استاندار مرکزی نیز گفت: امیدواریم این همایش دوروزه به خوبی نقاط ضعف و قدرت کشور را در خصوص اقدامات و فعالیت‌های مسائل اجتماعی کشور تحلیل کند و راهکارهای عملیاتی را در این برهه خاص و حساس کشور ارائه دهد.

سیدعلی آقازاده با اشاره به حضور ۳۱ نماینده استان کشور در این همایش افزود: با تأیید و تصویب و ارائه راهکارهای عملیاتی در این نشست دوروزه گام‌های مؤثری در راستای رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه بر خواهیم داشت.

وی به پرداختن و ارائه راهکار در خصوص اقدامات به‌جامانده تأکید کرد و گفت: این همایش فرصت بسیار خوبی در راستای تبادل اندیشه فرهنگ‌های متنوع در کشور است که می‌تواند با بررسی و تحلیل و یافتن راهکارهای عملیاتی که جزء وظایف کشور نیز هست اقدامات مؤثری انجام دهد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه نباید تقصیرها را بر گردن دستگاه‌های موازی انداخت افزود: باید به گونه‌ای عمل کرد که تمام فعالیت‌ها، نیازمندی‌ها و انجام فعالیت‌های ضروری با انسجام و وحدت رویه در تمامی دستگاه‌ها عملیاتی شود.

آقازاده بر انجام درست وظایف دستگاه‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: امید است با تبادل تجربیات و دستاوردهای استان‌ها و بهره‌گیری از نظرات کارشناسی شده در مباحث اجتماعی و فرهنگی نتایج ملموسی از این همایش کسب کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول