اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز خبر داد

افزایش 100 مگاواتی نیاز مصرفی برق حوزه تبریز /80 مگاوات میزان افزایش بار سرمایشی/ 92 میلیارد تومان معوقات برق مصرفی در تبریز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از افزایش 100 مگاواتی نیاز مصرفی برق حوزه تبریز خبر داد و گفت: حدود 80 مگاوات این میزان افزایش بار سرمایشی بوده است.

افزایش 100 مگاواتی نیاز مصرفی برق حوزه تبریز /80 مگاوات میزان افزایش بار سرمایشی/ 92 میلیارد تومان معوقات برق مصرفی در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عادل کاظمی عصر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان با حضور وزیر نیرو اظهار کرد: تعداد کل روستاهای تحت پوشش محدوده شرکت توزیع برق تبریز 146  روستا است که صددرصد آنها برق‌دار شده‌اند؛ ضمناً روستاهای زیر 20 خانوار نیز همگی برقدار هستند.

وی با اشاره به مهم‌ترین چالش‌های شرکت با بیان اینکه نیازمند حدود 40 هزار کنتور در حوزه تبریز هستیم، افزود: معوقات برق مصرفی در تبریز 92 میلیارد تومان است.

کاظمی ابراز داشت: نوسانات ارزی و شرایط بازار، بخش‌های پیمانکاری و فروشندگان را شدیداً تحت تاثیر قرار داده و اکثر پیمانکاران و فروشندگان تمایلی به شرکت در مناقصات و همکاری از خود نشان نمی‌دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز یادآور شد: در اجرای مسئولیت‌های وصول مطالبات انرژی  بخصوص از مشترکین بخش‌های ادارات و صنعتی عملاً محدودیت‌هایی در مورد اعمال خاموشی‌ها به منظور وصول مطالبات وجود دارد و در سایر تعرفه‌ها نیز وصول مطالبات با دشواری‌هایی مواجه می‌باشد.

وی با بیان اینکه نیاز مصرف ما 100 مگاوات افزایش یافته است که حدود 80 مگا وات آن بار سرمایشی بوده است، افزود: افزایش شدید مصرف در دوره پیک و محدودیت‌های تامین انرژی و مسائل مرتبط با این بخش  و تبعات ناشی از آن حوزه بهره‌برداری و شرکت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کاظمی متذکر شد: مسائل و مشکلاتی در حوزه نیروهای شرکتی و حجمی و پیمانکاری وجود دارد که بعنوان چالش در شرکت مطرح است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز اذعان داشت: تامین بیست درصد مصارف انرژی ادارات از طریق سلول‌های نیازمند توجه و حمایت  بیش از پیش دولت در این زمینه است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‎سازی در بخش تولید انرژِی نیاز به تسهیل دسترسی مردم به سلول‌های خورشیدی است( تامین کنندگان تجهیزات و پیمانکاران دارای صلاحیت) تا علاقمندان در این زمینه در جهت خرید و ظرفیت سازی بتوانند اقدام لازم را معمول دارند.

کاظمی افزود: توسعه و تقویت زیر ساخت‌های منطقه در زمینه پست‌های فوق توزیع و تاسیسات زیربنایی و توسعه فیدر و زیرساخت‌های بخش توزیع نیاز به توجه ویژه و سرمایه‌گذاری مناسب دارد.

انتهای پیام/60026

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول