اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یزد

امام‌جمعه بخش بهمن:

ربط دادن مشکلات کشور به تحریم، آدرس غلط دادن است

امام‌جمعه بخش بهمن گفت: کسانی که تمام مشکلات را ناشی از تحریم می‌دانند، آدرس غلط می‌دهند؛ چرا که وضعیت فعالی ناشی از ضعف برخی مدیران است.

ربط دادن مشکلات کشور به تحریم، آدرس غلط دادن است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام رضا علیزاده در خطبه‌های امروز نماز جمعه این هفته بخش بهمن ابرکوه، جنگ روانی دشمن و ضعف و بی‌تدبیری مسئولین را علت افزایش قیمت برخی کالاها دانست و گفت: امروز دشمن می‌خواهد در یک جنگ اقتصادی تمام‌عیار کشور را فلج و با فشار اقتصادی مردم را از انقلاب ناامید و به‌نظام بدبین کند.

علیزاده با تأکید بر اینکه راه انداختن جنگ روانی و به هم ریختن اوضاع کشور، کار همیشگی دشمن است، افزود: بدخواهان نظام هرگز موفق به عملی کردن نقشه‌های خود نشدند که نمونه آن کمک 300 میلیون دلاری عربستان به رضا پهلوی برای اغتشاش در کشور بود.

درمان زخم‌های اقتصادی کشور، راهکار رهایی از توطئه‌های آمریکا

امام‌جمعه بخش بهمن با اشاره به اینکه تمامی مشکلات کشور ناشی از تحریم نیست، اذعان کرد: آمریکا همچون مگس است که از دَر بیرونش کنی از پنجره وارد می‌شود. لذا برای رهایی از شر توطئه‌های این دشمن باید زخم‌ها را درمان کنیم.

وی با بیان اینکه مردم انقلاب را دوست دارند و برای آن خون داده‌اند، تصریح کرد: ملت تحریم را تحمل می‌کنند اما بی‌عدالتی و تبعیض را برنمی‌تابند. بی‌عدالتی، وابستگی به نفت و دلار، دزدی و اختلاس زخم‌های اقتصاد کشور است که باید درمان شود و دست عده‌ای دزد و اختلاس گر از اقتصاد کشور قطع شود.

اگر با مفسدان اقتصادی برخورد نشود، کشور به‌جایی نمی‌رسد

علیزاده یادآور شد: کسانی که می‌گویند مشکلات ناشی از تحریم است و برای خلاصی از آن باید با آمریکا توافق کنیم، آدرس غلط می‌دهند. چرا که اگر به فرض محال با آمریکا هم مذاکره شود و بدعهدی نکند تا زمانی که با مفسدان اقتصادی برخورد جدی نشود کشور به‌جایی نمی‌رسد.

خطیب جمعه بخش بهمن عنوان کرد: مگر سوریه در حال جنگ و تحریم نیست؟! مگر عراق، افغانستان و یمن از کشورهای جنگ‌زده نیستند؟ پس چرا پول و اقتصادشان سقوط نمی‌کند؟ نگویید عدم مذاکره و پیوند با آمریکا سبب مشکلات اقتصادی شده است، بگوئید به خاطر ضعف مدیریت بعضی از مدیران این‌چنین شده است.

چرا رئیس‌جمهور تیم اقتصادی را تغییر نمی‌دهد

وی در بیان مطالباتی مردم از رئیس‌جمهور و دولتمردان، گفت: اگر مسئولی نتوانسته است عملکرد خوبی از خود نشان دهد، باید بدون درنگ یک نیروی متخصص، ماهر و انقلابی جایگزین او شود. چرا رئیس‌جمهور با این‌همه مشکلات اقتصادی اصرار دارد ترکیب تیم اقتصادی تغییر نکند.

خطیب جمعه بخش بهمن با تأکید بر بستن گلوگاه‌های فساد در دولت توسط دولتمردان، ادامه داد: باید تلاش شود فسادی اتفاق نیفتد نه اینکه کسی را با دو تن سکه بازداشت کنند، ده‌ها هزار گوشی تلفن به نام یک فرد متوفی و هزاران خودروی لوکس وارد کنند و آب هم از آب تکان نخورد.

ضرورت برخورد قاطعانه و سریع قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی

علیزاده اضافه کرد: قوه قضائیه سریع‌تر و با قاطعیت با مفسدان اقتصادی برخورد، اموال آن‌ها را مصادره و به اشد مجازات محکوم کند تا دیگر کسی جرأت نداشته باشد اموال مردم، بیت‌المال و محرومان را به نام خود انبار کند.

وی تصریح کرد: آمریکا بارها ثابت کرده که قابل‌اعتماد نیست و ایران نباید فریب حرف‌های ترامپ را بخورد. بی‌اعتمادی به آمریکا امروز جهانی شده و حتی متحدانش هم به تعهدات او اعتمادی ندارند. امید بستن به آمریکا اتلاف وقت است و باعث نابودی اقتصاد کشور می‌شود.

امام‌جمعه بخش بهمن افزود: ترامپ می‌خواهد با پیشنهاد خود علاوه بر ایجاد جنگ روانی میان موافقان و مخالفان مذاکره علیه ایران، کشور ما را سرگرم مذاکره کرده و جلوی پیشرفت‌ها را بگیرد.

علیزاده در ادامه به 14 مرداد روز حقوق بشر و کرامت انسانی اشاره کرد و گفت: حقوق بشر امروز فقط در حد یک شعار باقی مانده است و کسانی پرچم‌دار آن شده‌اند که روزی با بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی، بیش از 220 هزار نفر را در چند ثانیه از بین برده و تا امروز هم اعلام پشیمان نکرده‌اند.

وی اضافه کرد: این مدعیان دروغین حقوق بشر تحقیقات صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را برای امنیت جهان خطرناک می‌دانند درحالی‌که از بمباران و کشتار مردم مظلوم یمن حمایت می‌کنند و از سوی دیگر ایران را ناقض حقوق بشر می‌دانند.

انتهای پیام/3404

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول