اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

پربازدیدترین خبرهای استان فارس در هفته گذشته

تجمع شیرازی‌ها در اعتراض به گرانی؛ آقای صبوری مراقب سقوط باشید؛ گروکشی بیمارستان‌های خصوصی شیراز از بیمه سلامت و ... از جمله پربازدیدترین خبرهای استان فارس در هفته گذشته بود.

پربازدیدترین خبرهای استان فارس در هفته گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، پربیننده‌ترین اخبار خبرگزاری فارس استان فارس در هفته گذشته را در اینجا مشاهده می‌کنید:


گزارش میدانی فارس از تجمع شیرازی‌ها در اعتراض به گرانی+ فیلم
درحالی که جمعی از مردم شیراز ظهر امروز در اعتراض به گرانی و افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها تجمع کردند، تعدادی اندک سعی داشتند با سردادن شعارهای سیاسی، مطالبات مردم را به انحراف بکشانند.


آقای صبوری مراقب سقوط باشید!/ اگر شورای شهر هم سندی دارد منتشر کند؛ «تا سِیَه‌روی شود هرکه در او غش باشد»!
بچه که بودیم در مدارس به ما صداقت را یاد می‌دادند و می‌گفتند «دروغگو دشمن خداست»؛ شاید بد نباشد شورای شهر شیراز طرح تحقیق و تفحص از مدارسِ اعضای خود را به تصویب برساند!
 

صاحب‌خانه: اجاره ماهیانه 2 میلیون ناقابل؛ مستأجر: از کجا بیاورم؟!/ اجرای طرح نظارت بر بازار مسکن، از حرف تا عمل
افزایش سرسام‌‌آور قیمت مسکن در شرایط سخت اقتصادی این روزها، سبب شده تعداد زیادی از مردم شیراز زیر فشار جابه‌جایی‌ اجباری مسکن، درمانده و مستأصل شوند. این درحالی است که هیچ‌گونه نظارتی بر جهش نجومی قیمت مسکن وجود ندارد.

 

گروکشی بیمارستان‌های خصوصی شیراز از بیمه سلامت/ ازمُعوّقات چند میلیاردی تا صف طویل نوبت‌دهی

در روزهای گذشته بیمارانی که تحت پوشش بیمه سلامت هستند با در دست داشتن دفترچه اما ناچار به پرداخت آزاد هزینه درمان در بیمارستان‌های خصوصی شیراز شدند تا دردی بر آلام آنها افزوده شود.


مشارکت اختیاری یا اجباری در مدارس؟!/20 میلیون تومان بدهید تا ثبت‌نام کنیم!
در نشست فوق‌العاده شورای آموزش‌وپرورش شیراز، از مشارکت‌های اختیاری مردم با قید «باید!»تا پرداخت‌های میلیونی برای ثبت‌نام دانش آموزان موردبحث قرار گرفت.


وزیر می‌گوید بدهکار نیستیم، کشاورز می‌گوید بدهکاری کُرورکُرور!
استاندار فارس گفت: وزیر جهاد کشاورزی می‌گوید به کشاورزان بدهکار نیستیم اما آنان ادعا می‌کنند که بدهکاری‌ها کُرورکُرور است!


نخستین بنای طاق‌دار به سبک ایرانی/ فارس مأمنی برای چهارطاقی‌های کشور
چهارطاقی‌ها گرچه از نظر ظاهری ساده به نظر می‌رسند اما دارای اهمیت تاریخی و معماری فراوان هستند.


اهل باندبازی نیستم/گفتند اگر فدایی جمع نکنی صدمه می‌بینی!
استاندار فارس با بیان اینکه از سیاسی‌کاری و باندبازی فاصله گرفته، گفت: برخی می‌گفتند اگر فدایی دور خود جمع نکنی حتماً لطمه خواهی خورد!


خلاقیت 2 ایده‌پرداز فارسی در طراحی پارچه جدید و شوینده جادویی
مهارت یک نعمت است و زمانی منحصر به فرد می‌شود که با یک ایده نو و بکر که کارآمد باشد همراه شود.
 

عکس/زنانگی‌های فراموش‌ شده

زندگی روستایی و کار کشاورزی، زنان روستای کیاسر استان مازندران را سخت و محکم بار آورده و البته از روح و لطافت زنانگی‌شان دور کرده است. زندگی مادرانی که این سخت‌کوشی را برای فرزندان خود به ارث میگذارند با مزارع، دامداری‌ها و جنگل‌ها پیوند خورده و سرسختی وجه مشترک آن‌ها با طبیعت است.
همسران این بانوان اغلب برای پیدا کردن شغل و کسب درآمد راهی دیگر شهرها شده‌اند و شاید همین موضوع سبب شده است پوشش و ظاهر برای آن‌ها کم‌کم کمرنگ شده و همه هم‌وغم‌شان شغل‌های کشاورزی، دامداری و صنایع دستی شود.

 

عکس/طولانی‌ترین ماه‌گرفتگی قرن در تخت‌جمشید

طولانی‌ترین خسوف کامل در یک قرن اخیر، شامگاه جمعه پنجم مرداد ۹۷ از ساعت ۲۱:۴۴ آغاز و تا ساعت ۰۳:۵۷ بامداد روز شنبه ادامه داشت. این ماه‌گرفتگی با چشم غیرمسلح و در بخش‌های بزرگی از ایران، استرالیا، آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکای جنوبی قابل رؤیت بود.
عکاس خبرگزاری فارس این خسوف تاریخی را از منظر مجموعه تاریخی تخت‌جمشید به تصویر کشیده است.

 

عکس/لامپ اضافی خاموش

در راستای مدیریت مصرف برق و جلوگیری از افت ولتاژ در شیراز، مسؤولان شرکت برق استان فارس با حضور در واحدهای صنفی سطح شهر ضمن توصیه به صرفه‌جویی و خاموشی چراغ‌ها و وسایل برقی اضافه، لامپ‌های ریسه‌ای را از مغازه‌ها جمع‌آوری کردند.

 

فیلم/ پشم گوسفندان زاگرس در هند و چین!

خبرگزاری فارس در مجموعه «ساخت فارس» بدنبال معرفی شرکت‌های توانمندی است که در استان فارس کالای باکیفیت ایرانی تولید می‌کنند. در نخستین مستندِ «ساخت فارس» به سراغ شرکت فرش ذوالانواری به‌عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف در کشور رفتیم تا مدیرعامل این شرکت ناگفته‌هایی از صنعت فرش را بازگو کند.

 

فیلم/ گرد رکود بر بازار شیراز

هرچند قیمت دلار و سکه سر به فلک کشیده و ساعت به ساعت افزایش می‌یابد، اما هیچ خبری از رونق بازار و خریدوفروش در چهارراه زند شیراز نیست.

 

برای دیدن این اخبار روی عناوین آن کلیک کنید.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول