اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران در گفت‌وگو با فارس

امتناع شهرداری منطقه ۷ از واگذاری خانه لرزاده/خانه تاریخی که سرای محله شد

مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران گفت: علی رغم اینکه در بودجه سال ۹۷ مصوب و ابلاغ شده که باید خانه لرزاده به معاونت شهرسازی تحویل داده شود، اما تاکنون شهرداری منطقه ۷ از انجام این کار امتناع کرده است.

امتناع شهرداری منطقه ۷ از واگذاری خانه لرزاده/خانه تاریخی که سرای محله شد

محمدعلی سعادتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس،  به مصوبه شورای شهر در دوره چهارم  مبنی بر الزام شهرداری به تبدیل «خانه هنرمندان ۲» به «خانه معمار استاد لرزاده» اشاره کرد و گفت: در این لایحه شهرداری منطقه ۷ موظف شد ظرف مدت یک ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این مصوبه با رعایت قوانین و مقررات مربوط، نسبت به تحویل خانه استاد لرزاده به معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران اقدام کند ولی این امر رخ نداد.

 

وی ادامه داد: شورای پنجم هم این موضوع را پیگیری کرد که خانه لرزاده به عنوان خانه معمار و خانه هنرمندان شماره ۲ معرفی شود. 

مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران با بیان اینکه این ساختمان قبلا تملک شده بود، گفت:‌اما شهرداری منطقه ۷ از این ساختمان و ساختمان مجاورش به عنوان سرای محله استفاده کرده است. 

سعادتی ادامه داد: علی رغم اینکه در بودجه سال ۹۷ مصوب و ابلاغ شده که باید خانه لرزاده به معاونت شهرسازی تحویل داده شود، اما تاکنون این امر رخ نداده است.

به گفته سعادتی، جلسات متعددی در این‌باره برگزار شده تا این خانه مرمت و بازسازی شود. 

وی ادامه داد:‌ طبق آخرین وعده داده شده،  به شهرداری منطقه ۷ تا پایان مرداد  فرصت داده شده که این ساختمان را تحویل معاونت شهرسازی برای مرمت و احیا تحویل دهد. 

 

وی تصریح کرد:  انتظار می‌رود شهرداری منطقه ۷ تهران هرچه سریع‌تر نسبت به تحویل خانه هنرمندان ۲ و ساختمان مجاور آن به معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران اقدام کند و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز هر چه زودتر با تشکیل هیأت مؤسس و آماده‌سازی ساختمان خانه هنرمندان ۲ و ساختمان جدیدالاحداث مجاور آن، نسبت به تشکیل خانه معمار استاد لرزاده اقدام لازم را به عمل آورند.

بر اساس این گزارش، خانه استاد لرزاده در سال ۱۳۸۵ در فهرست میراث فرهنگی نیز ثبت شده و متأسفانه در این دوره آسیب‌هایی هم به آن وارد شده است که می‌تواند در آینده مشکل‌ساز باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول