اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید صدرا:

شهر جدید تابناک در لامرد ایجاد می‌شود/ آغاز عملیات اجرایی متروی صدرا از سال آینده

مدیرعامل شرکت عمران و توسعه شهر جدید صدرا گفت: دومین شهر جدید استان فارس در شهرستان لامرد ایجاد خواهد شد.

شهر جدید تابناک در لامرد ایجاد می‌شود/ آغاز عملیات اجرایی متروی صدرا از سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، خلیل حاجی‌پور ظهر امروز در نشستی خبری به مهم‌ترین تحولات صورت گرفته در شهر جدید صدرا در یک سال گذشته اشاره کرد و از ایجاد دومین شهر جدید استان فارس در شهرستان لامرد خبر داد و اظهار داشت: شهر جدید تابناک توسط شرکت عمران و توسعه صدرا در کنار سایت انرژی بر لامرد ایجاد خواهد شد.

وی افزود: طرح ایجاد شهر جدید تابناک در شورای عالی شهرسازی در اواخر سال 96 به تصویب رسید که به‌عنوان دومین شهر جدید استان فارس برای پاسخگویی به نیاز سکونت شاغلان صنایع انرژی بر لامرد مکان‌یابی شد.

 این مقام مسؤول تصریح کرد: تا پایان امسال طرح مطالعات شهر تابناک را به شورای عالی شهرسازی خواهیم فرستاد تا از سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز شود.

مدیرعامل شرکت عمران و توسعه شهر جدید صدرا در بخش دیگری از سخنان خود به سند توسعه راهبردی این شهر اشاره کرد و اظهار داشت: وضعیت صدرا به‌گونه‌ای بود که تحمل اشتباه دیگری را نداشت که به همین منظور در یک افق 20 ساله سند توسعه این شهر نوشته شد تا تصویری جدید از آن در آینده ارائه شود.

*همگرایی دستگاه‌های اجرایی

حاجی پور از همگرایی دستگاه‌های اجرایی با مدیریت جدید شرکت عمران شهر جدید صدرا به‌عنوان یک مسئله قابل‌توجه نام برد و اظهار داشت: این همگرایی در گذشته به دلایل متعدد وجود نداشت که در نوع خود اتفاق میمون و مبارکی بود و توسعه صدرا را سرعت خواهد بخشید.

*تحویل 570 واحد آپارتمان بناسازان در هفته دولت

وی همچنین از تحویل واحدهای باقی‌مانده پروژه بناسازان رمضان در هفته دولت خبر داد و گفت: 570 واحد باقی‌مانده این پروژه که سال‌ها معطل‌مانده بود، در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد؛ پروژه‌ای که تحویل دیرهنگام آن موجب نارضایتی‌های بسیار شده بود.

این مقام مسؤول اتصال صدرا به دوکوهک، صدرا به شیراز از طریق باجگاه، اتصال از طریق تنگ قره پیری و اتصال به آزادراه جدید شیراز و اصفهان را ازجمله پروژه‌هایی معرفی کرد که با جدیت عملیات اجرایی آن آغازشده و یا در حال آغاز است و افزود: با اتمام این پروژه‌های مهم راههای دسترسی صدرا به آزادراه‌ها و شهر شیراز تسهیل خواهد شد و صدرا را از بن‌بست بیرون می‌آورد.

حاجی پور همچنین از تعیین تکلیف پرونده زمین‌های موقوفه در شهر جدید صدرا خبر داد و اظهار داشت: از 11 هزار اراضی موقوفی، 6 هزار و 500 هکتار به‌عنوان اراضی ملی تصویب و تعیین شد که رقمی معادل 700 میلیارد تومان ارزش ریالی این زمین‌ها برای دولت بود.

*اقدام برای ایجاد فرمانداری ویژه در صدرا

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا در بخش دیگری از سخنان خود از پی گیری برای ایجاد یک فرمانداری ویژه در صدرا گفت و افزود: از طریق معاونت سیاسی و امنیتی استانداری فارس استقرار فرمانداری ویژه را دنبال کرده‌ایم که امیدواریم با توجه به فقدان دستگاه‌های دولتی در صدرا این امر هرچه زودتر تحقق پذیرد.

وی همچنین از پیشرفت فیزیکی 70 درصدی فاضلاب شرق صدرا خبر داد و گفت: این فاضلاب برای یک جمعیت 80 هزارنفری تدارک دیده‌شده که در صورت تأمین اعتبار تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید، ضمن اینکه برای احداث فاضلاب غرب صدرا نیز 16 هکتار زمین در اختیار شرکت آبفا قرارگرفته تا با انتخاب پیمانکار، این پروژه را به اتمام برساند.

*اختصاص بودجه 7 میلیارد تومانی

این مقام مسؤول از تخصیص بودجه‌های ملی و استانی برای نخستین بار به شهر جدید صدرا خبر داد و افزود: امسال بین 5 تا 7 میلیارد تومان به این شهر بودجه اختصاص خواهد یافت.

حاجی پور از تعیین 2 نقطه برای ایجاد آرامستان در صدرا نیز خبر داد و اظهار داشت: در دامنه جنوبی مسیر باجگاه و تنگه قره پیری برای ایجاد آرامستان در نظر گرفته‌شده که عملیات اجرایی آن با توافق مالک، آغاز خواهد شد.

*آغاز عملیات اجرایی متروی صدرا از سال آینده

مدیرعامل شرکت عمران و توسعه شهر جدید صدرا به وضعیت متروی شهر صدرا نیز اشاره کرد و افزود: مشکلات ناشی از اتصال به راه‌آهن شیراز با دستور قاطع وزیر راه و شهرسازی برطرف شد و سال آینده متروی صدرا وارد فاز عملیاتی می‌شود.

*به صدرا ظلم شد!

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در مورد سیاست جدید شرکت عمران برای ساخت‌وسازها در شهر جدید صدرا نیز گفت: متأسفانه درگذشته به صدرا ظلم شد چراکه قرار نبود این شهر مکانی برای آپارتمان‌سازی و ارتفاع سازی باشد که با تغییر کاربری‌های متعدد این وضعیت به وجود آمد.

حاجی پور افزود: یک طرح بازنگری در ساخت‌وسازها را تهیه‌کرده‌ایم که با توجه به اینکه جمعیت صدرا در افق بازنگری 465 هزار نفر تعریف‌شده، به‌هیچ‌عنوان آپارتمان‌سازی را توصیه نمی‌کنیم، چراکه از آغاز بنا بر این بود که صدرا محلی برای خانه‌های ویلایی برای قشر متوسط به بالای جامعه باشد که با تغییر کاربری‌های غیرقانونی این اتفاق نیفتاد.

انتهای پیام/76018

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول