اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

حمله ویروسی تولید تراشه را در تایوان متوقف کرد

شرکت تی اس ام سی یکی از بزرگترین شرکت های تولیدکننده نیمه هادی و انواع پردازنده در جهان مجبور به توقف فعالیت های خود به علت یک حمله ویروسی شد.

حمله ویروسی تولید تراشه را در تایوان متوقف کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دیجیتال ترندز، ویروس یادشده به تعداد زیادی از کارخانه های این شرکت تایوانی نفوذ کرد و باعث شد تا فعالیت های آن در بعدازظهر روز جمعه سوم اگوست متوقف گردد.

هنوز اطلاعات چندانی در مورد ماهیت این ویروس و گستره فعالیت های مخرب آن که موجب اختلال در عملکرد و فعالیت های کارخانه های شرکت تایوانی تی اس ام سی شده، در دسترس نیست.

تاکنون هیچ سازمان و گروهی مسئولیت حملات یادشده را بر عهده نگرفته است. تی اس ام سی تنها به ذکر این نکته بسنده کرده که حمله ویروس مذکور ناشی از فعالیت یک هکر نیست.

ماهیت این ویروس نیز تا به حال افشا نشده و معلوم نیست ویروس مذکور یک باج افزار محسوب می شود یا ماهیت متفاوتی دارد.شرکت تایوانی می گوید بعد از مدتی موفق به مهار این ویروس شده و فعالیت های عادی این شرکت از سر گرفته شده است. آخرین کارخانه هایی که به علت وقوع این مساله دچار مشکل شده بودند فعالی عادی خود را از عصر روز شنبه از سر گرفته اند. تی اس ام سی پیش از این هم به علت حملات ویروسی دچار مشکل شده بود، اما هیچ یک از این حملات به بدی حملات اخیر نبوده اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول