اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون آموزش مجلس:

قانون تجارت کشور مربوط به 84 سال پیش است

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه قانون تجارت در ایران بسیار قدیمی است و به ۸۴ سال پیش باز می گردد؛ از ناکارآمدی این قوانین و مشکلات ایجاد شده برای کشور انتقاد کرد.

قانون تجارت کشور مربوط به 84 سال پیش است

سید محمدجواد ابطحی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خمینی‌شهر پیرامون و مطالبات اقتصادی اقشار مختلف مردم اظهار کرد: زمانی بین اعتراض و آشوب یک سال طول می‌کشید اما اکنون این فاصله کم شده و طراحی نقشه‌های دشمن به دست نیروهای نفوذی که در برخی از نهادهای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر هستند، انجام می‌گیرد.

وی افزود: این افراد به اعتراضات کمک می‌کنند و تنگناهای معیشتی زمینه آشوب‌های اجتماعی را فراهم می‌کنند؛ این همان تئوری است که در کشورهای مختلف که در گذشته مورد هدف آمریکا بوده‌اند اجرایی شده است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ستون پنجم و مشخصاً سلطنت‌طلب‌ها و منافقین فعال شده‌اند و برخی از نیروهای این شبکه‌ها دستگیر و اعترافاتی داشته‌اند که نقشه این فراخوان‌های اخیر را نیز دریافت کرده بودند، افزود: شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای هم به شدت فعال شده‌اند، مردم نیز باید هوشیاری خود را حفظ کنند و علی‌رغم همه فشارها و این تنگناها و بی‌ثباتی اقتصادی، باید بدانند که دست‌های پنهان دشمن و کسانی که چشم دیدن ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی را ندارند در کار است.

 موج‌سواری منافقین از اعتراض مسالمت‌آمیز/ اجرای سناریو کشته‌سازی در تجمعات مردمی

وی تصریح کرد: عوامل بیگانه با استفاده از اعتراض مسالمت‌آمیز مردم می‌خواهند موج‌سواری کنند که منجر به نفوذ می‌شود و قصد دارند با ایجاد درگیری مسلحانه و به آتش کشیدن برخی امکان و اجرای سناریوی کشته‌سازی در تجمعات خیابانی، مردم را با نیروهای امنیتی درگیر کرده و تئوری سوریه را در ایران نیز عملی کنند.

ابطحی اذعان کرد: این نهایت ترفند آمریکا و رژیم صهیونیستی با کمک دلارهای تأمین‌شده از عربستان سعودی است، این کشورها ضربات مهلکی در منطقه خورده‌اند و در کشورهای یمن، سوریه، افغانستان، عراق ضرب شست ایران و نفوذ جمهوری اسلامی در کشورهای منطقه را دیده‌اند.

وی با اشاره به این‌که در زمان مصدق که موشک، هسته‌ای و جمهوری اسلامی نبود و تنها موضوع نفت ایران مطرح بود نیز شبیه همین اتفاقات در کشور رخ داد، خاطرنشان کرد: مردم باید بفهمند که آمریکا دنبال منافع خود و تأمین امنیت رژیم صهیونیستی است و برای وی مهم نیست که جمهوری اسلامی باشد یا پهلوی که دلسوز ملت ایران نیستند، ملت ایران باید بیدار باشند و گوش خود را به صدای خارجی نسپارند.

قانون تجارت قدیمی است و کارایی لازم را ندارد

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل رانندگان و کامیون‌داران که به نوعی متصدیان حمل و نقل کشور هستند، ادامه داد: قانون تجارت کشور از 84 سال قبل است و این قوانین نیز از قانون 1802 زمان ناپلئون گرفته شده که به بیش از 200 سال قبل بر می‌گردد؛ این قانون نمی‌تواند در زمان ما کارایی لازم را داشته باشد، بخشنامه‌هایی این قوانین را با قانون اروپا وصله و پینه می‌کند که نتیجه آن بی‌ثمر بودن این قوانین شده و باعث مضاعف شدن مشکلات می‌شود.

وی با بیان این‌که پیگیر بودم که قانون تجارت تغییراتی پیدا کند که مجلس این کار را به کمیسیون قضایی محول کرد تا اصل 85 شده و به آن رسیدگی شود، اظهار کرد: بخشی از آن تغییرات مربوط به اصلاح موادی از قانون حمل و نقل و بخشی هم مربوط به قوانین ارزش افزوده که باید اصلاح شود.

 نباید زحمات راننده کامیون‌ها نادیده گرفته شود

ابطحی با ابراز این‌که زحمات رانندگان برون‌شهری نباید نادیده گرفته شود، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین کمک مجلس به رانندگان نیز در خصوص سختی کار و اینکه در دسته شغل‌های زیان‌آور و دارای سخت تلقی شود که پیشنهاد دادم به مجلس تا رانندگان و آتش‌نشانان در این دسته قرار بگیرند که فقط آتش‌نشانان به تصویب مجلس رسید.

وی با اشاره به موضوع بیمه و دفترچه خدمات درمانی رانندگان گفت: بحث باربری‌ها و نیاز وجود یک ناظر بر نوع قراردادی که بین باربران و رانندگان که بسته می‌شود، حق‌الزحمه باربران که در حق رانندگان اجحاف شده و باید به وسیله یک ناظر بی‌طرف رسیدگی شود از دیگر مواردی است که در این صنف وجود دارد، اما در مذاکراتی که بین انجمن کامیون‌داران و وزارت راه بود بررسی شد تا 20 درصدی هم به حمل و نقل کامیون‌داران اضافه شود و بر اساس تناژی که بار می‌برند تعرفه و حق‌الزحمه‌ها محاسبه شود.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همه خواسته‌های رانندگان تأمین نشده اما قسمتی قول داده شده و بخشی زیادی هم اجرایی که دیگر جای نگرانی در این مسأله نیست و در مجلس پیگیر حل این مسائل و مشکلات اقشار مختلف مردم هستیم.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول