اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مرکزی

عضو کمیسیون آموزش مجلس:

بازار ثانویه می‌تواند آرامش را به اقتصاد کشور بازگرداند/دولت به دنبال استفاده از کوپن مجلس است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بازار ثانویه می‌تواند در صورت مدیریت صحیح آرامش را به اقتصاد کشور بازگرداند.

بازار ثانویه می‌تواند آرامش را به اقتصاد کشور بازگرداند/دولت به دنبال استفاده از کوپن مجلس است

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به تشکیل بازار ثانویه اظهار کرد: این بازار اگر درست مدیریت شود می‌تواند بازار را بالانس کرده و آرامش را به بازار بازگرداند.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی‌ها این است که اگر دولت جدی وارد عمل شده، دقیق مدیریت کرده و لحظه‌ای اخبار را رصد کند می‌تواند در کنترل بازار موفق شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تشکیل این بازار و اخبار آن تأثیر مثبتی بر بازار گذاشت و موجب قرار گرفتن قیمت سکه، طلا و ارز در سراشیبی سقوط شد، بیان کرد: این اتفاقات نشان داد بازار تحت تدبیر می‌تواند آرامش کسب کرده و از ثبات لازم برخوردار باشد.

سلیمی بیان کرد: تدابیر نباید موقتی باشد، رئیس‌کل بانک مرکزی، آقای جهانگیری و رئیس‌جمهور لازم نیست هر روز با رسانه‌ها مصاحبه کنند، بلکه بهتر است با گروه مشاوران قوی و اقتصاددان به مشورت بپردازند تا تصمیم‌های غلط  و اشتباهی که به کشور ضربه می‌زند، نگیرند.

وی گفت: تصمیم اشتباه کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی در سال گذشته نقدینگی را همچون اژدهای عظیمی به جان مردم انداخت و نشان داد یک تصمیم اشتباه تا چه اندازه می‌تواند در اقتصاد کشور آثار بدی بر جای بگذارد که می‌طلبد دولت به این مسئله توجه کند و در تصمیم‌گیری از افراد زیردست و خبره مشورت بگیرد.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس با بیان اینکه دولت باید خوب مشاوره گرفته، درست تصمیم بگیرد و جدی عمل کند، بیان داشت: دولت توانایی لازم برای مدیریت بازار را دارد اما به شرطی که این سه اصل مهم را در دستور کار قرار دهد.

سلیمی با اشاره به برخی تصمیم‌‌‌ها در خصوص ارز اشتباه عجیب و غریبی بود که دولت مرتکب آن شد، بیان کرد: تصمیم اشتباه دولت در خصوص ارز و ارز قاچاق که طی 40 سال گذشته بی‌سابقه بود موجب ایجاد رانت شد، واردات در کشور افزایش و صادرات کاهش یافت، هزاران میلیارد تومان توسط عده‌ای خورده و برده شد، 30 میلیارد دلار از ذخایر کشور به تاراج رفت و ده‌ها بانک زنجانی شکل گرفت.

وی تصریح کرد: باید با افرادی که آرامش اقتصادی کشور را بر هم زده و مفسد اقتصادی هستند برخورد قاطع صورت گیرد، مفسدین اقتصادی و کسانی که بذرپاشی کرده و موجب شدند میوه تلخ فساد در کشور جوانه بزند، باید در چهار‌راه‌ها به دار مجازات آویخته شوند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس در ادامه با اشاره به طرح استیضاح برخی از وزرا اظهار کرد: در بحث استیضاح وزرا اقدامی که باید صورت گیرد این است که باید اولویت‌بندی لازم صورت گیرد، امروز مشکل اصلی کشور اقتصاد است و نباید آدرس غلط داد و کاری کرد که مجلس از مسائل اصلی‌تر غافل شده به موضوعات فرعی بپردازد.

وی بیان داشت: دولت خود به دنبال جا به جایی و ترمیم است، اما می‌خواهد مهره‌های خود را با کوپن مجلس حذف کرده و تغییر کابینه بدهد و تا با مظلوم‌نمایی بگوید نمی‌گذارند و دست ما را بستند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس گفت: دولت به این جمع‌بندی رسیده که باید بعضی از وزرای ضعیف و ناکارآمد را تغییر داده و کابینه خود را تقویت کند، اما صبر دولت برای این است که می‌خواهد از مجلس هزینه کند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول