اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

معاون وزیر صنعت در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

انجام 7 هزار ثبت سفارش توسط صنایع کوچک و متوسط/ تدوین بسته حمایت از صادرات کفش

معاون وزیر صنعت گفت: برای حل مشکلات تولید‌کنندگان کفش بسته کاملی در زمینه تولید و صادرات تهیه شده است.

انجام 7 هزار ثبت سفارش توسط صنایع کوچک و متوسط/ تدوین بسته حمایت از صادرات کفش

صادق نجفی  معاون وزیر صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد وضعیت ثبت سفارش صنایع کوچک و متوسط گفت: براساس آمار اعلامی تا روز گذشته 7 هزار ثبت سفارش برای واردات کالای مورد نیاز صنایع کوچک و متوسط انجام شده است که تعدادی از این واحدها ارز مورد نیاز خود را گرفته و تعدادی هنوز دریافت نکرده‌اند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران  افزود: 32 درصد از تسهیلات با سود 4 و 6 درصد  به حوزه صنعت در مناطق محروم اختصاص یافت که 99 درصد از این صنایع جزء صنایع کوچک و متوسط بودند. 

وی افزود: 50 میلیارد تومان هم برای رونق صنعت پوشاک به 5 استان محروم اختصاص یافت. 

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه چه اقداماتی در راستای حمایت از صنعت کفش صورت گرفته است، بیان داشت: در مجموع مبلغ 30 میلیارد تومان به سه شهرک تولید چرم در استان‌‌های  تهران، مشهد و تبریز برای تکمیل تصفیه‌ خانه‌ فاضلاب‌ اختصاص داده شد.

نجفی اظهار داشت: بعد از اینکه اصناف تولید‌کننده کفش در تبریز مشکلات خود را با رئیس جمهور مطرح کردند، اقداماتی از سوی وزارت صنعت برای حل این مشکلات صورت گرفت و خواسته‌های این صنف در ممنوعیت واردات و کاهش تعرفه برخی کالا‌ها انجام شد . 

وی افزود: بسته کاملی شامل حمایت از تولید و صادرات برای کفش تهیه و تدوین شد و حتی یک شهرک ویژه کفش در تبریز ایجاد شده است. 

معاون وزیر صنعت همچنین گفت: بسته کاملی برای حمایت از صادرات تولیدکنندگان کفش  به خصوص در زمینه کفش‌های ورزشی به کشورهای مشترک المنافع (سی آی اس) از جمله روسیه و اوکراین تهیه شده است. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول