اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«آناتولی» مدعی شد

مذاکرات آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی تا پایان «آگوست» نهایی می‌شود

خبرگزاری رسمی ترکیه‌ به نقل از مسئولی در جنبش حماس نوشت، پیش‌بینی می‌شود توافق آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی تا پایان ماه جاری میلادی «آگوست» نهایی شود.

مذاکرات آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی تا پایان «آگوست» نهایی می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری «آناتولی» به نقل از یکی از مقامات حماس اعلام کرد پیش‌بینی می‌شود در پایان مذاکرات غیرمستقیم میان این جنبش و رژیم صهیونیستی که با نظارت مصر، قطر و سازمان ملل در جریان است، توافق‌ آتش‌بس حاصل شود.

وی که نخواسته نامش فاش شود، تصریح کرد مذاکرات جاری میان طرفین تا پایان ماه جاری میلادی (آگوست) تمام خواهد شد. مصر و سازمان ملل در این مذاکرات میانجی‌گری می‌کنند و قطر و ترکیه نقشی فعال دارند.

آناتولی در ادامه به نقل از مقام ذکر شده  گزارش داد ، پیش‌بینی می‌شود این توافق  شامل بازگشایی دائم گذرگاه رفح، تأسیس بندر و فرودگاه در منطقه سینای مصر (به نحوی که ساکنان غزه بتوانند از آن استفاده کنند)، آتش‌بس پنج ساله، آزادی 5 اسیر اسرائیلی در دست حماس و توقف ارسال بادبادک‌های آتش‌زا به سمت اراضی اشغالی باشد.

این در حالی است که روزنامه «الحیاة» سه‌شنبه (دیروز) به نقل از منابع دیپلماتیک غربی نوشت رژیم صهیونیستی به اطلاع میانجی‌ها رسانده فقط با لغو جزئی محاصره غزه در مقابل آتش‌بس موافقت کرده است نه رفع محاصره کلی آن.

در این گزارش آمده بود، رژیم صهیونیستی درخواست دارد آتش‌بس با توقف راهپیمایی‌های بازگشت و ارسال بادبادک‌های آتش‌زا و نیز آزادی اسرای اسرائیلی در دست حماس آغاز شود اما حماس بر لغو (کامل) محاصره غزه و بازگشت وضعیت نوار غزه به قبل از سال 2007 (سالی که کنترل این منطقه در دست حماس قرار گرفت) اصرار دارد (+).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول