اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

«پانیک» به تلویزیون چین فروخته شد

یک کمپانی چینی برای نمایش فیلم کوتاه «پانیک» با کارگردان این اثر قرارداد همکاری منعقد کرد.

«پانیک» به تلویزیون چین فروخته شد

به گزارش خبرگزاری فارس، کمپانی چینی Beijing Hua Yun Shang De International Culture Media Co.  Ltd برای نمایش فیلم کوتاه «پانیک» در تلویزیون چین با کارگردانش قرارداد کاری منعقد کرد.

«پانیک» فیلمی کوتاه به نویسندگی و کارگردانی سید مرتضی فرهادنیا است.

این فیلم که چهارمین ساخته این کارگردان بعد از فیلم های کوتاه «روز قرار»، «مرد قرمز» و «صبحانه» محسوب می شود، ضمن شرکت در جشنواره های مختلف و کسب مقام های هنری، افتخارات بزرگی را در زمینه جشنواره های داخلی و خارجی کسب کرده است.
«پانیک» فیلم کوتاه 15 دقیقه ای است که تاکنون توانسته به عنوان نماینده ایران در بخش خارجی، منتخب جشنواره فیلم کوتاه cefalu در ایتالیا، منتخب جشنواره فیلم کوتاه Fake Flash در کانادا، کاندید بهترین فیلم در جشنواره A rebel minded در نیویورک، برگزیده جشنواره کوتاه فیلم آتلانتا در آمریکا و منتخب فیلم کوتاه در پرتغال به دو زبان فارسی و انگلیسی باشد.
همچنین «پانیک» در بخش فیلم‌های کوتاه داخلی کشور توانسته ضمن راهیابی به بخش رقابتی جشنواره فیلم رشد، مقام دوم در جشنواره فیلم کوتاه مدرسه فیلمسازی را کسب کرده و جایزه هیات داوران در جشنواره دوربین نت را دریافت وهمچنین منتخب جشنواره فیلم تصویر سال شود و قرار است در سال جاری نیز در جشنواره های داخلی پیش رو حضوری فعال داشته باشد.

 

پانیک داستان روزمرگی انسان مدرن است که در الگویی تکرار شونده به تصویر می آید. فیلمی مبتنی بر کنترل عناصر دیداریِ تکنیکی است و نه عناصر دیداری انسانی . محدودیت در خلق توهم واقعیت، عاملی است که از طریق آن ، فیلم موجود را باز می شناسیم و آن را به عنوان هنر و نه واقعیت می نگریم. پانیک محصول تنشی بین بازنمایی و تحریف آن است ؛ چراکه فرایند بازنمایی را به نفع فرایند هنریِ بیان گرایی ، سرکوب کرده است. این فیلم سعی در ترجمه محیط به وسیله قوانین در اختیارش ، به جای نسخه برداری، داشته است. 

این فیلم کوتاه موفق به کسب آرای مثبت زیادی از داوران داخلی و خارجی سینمایی شده و تاکنون از استقبال عمومی خوبی نیز برخوردار بوده است.

عوامل فیلم عبارتند از: نویسندگان : محمد مساوات  و مرتضی فرهادنیا، کارگردان : مرتضی فرهادنیا، بازیگر: رحیم نوروزی، مدیر فیلمبرداری : اسماعیل آقاجانی، صدابردار: هادی ساعدی محکم، صداگذاری و میکس: حسین مافی، مشاور پروژه : هادی رحیمی خواص، طراح صحنه و لباس :  آبتین برقی، منشی صحنه : ملینا رضایی، دستیاران تصویر: محمد حیدری و مهدی اسدی، دستیار یک کارگردان و برنامه ریز : رضا تقوی، دستیار دوم کارگردان : آرش اکبرزاده، عکاس: محمد خضریان، دستیار صحنه و لباس: همایون کاشانی، طراح گریم : لیلا شهریاری، اجرای گریم: محمد حسین مهرعلیان، طراح پوستر: الهه عربیان، مجری طرح : گروه پژوهشی و هنری گوسان، مدیر تولید: مصطفی امجدی، جانشین تولید: مجتبی مرشدلو، موسیقى متن: مهدى زمانى، مدیر تدارکات: رضا پاکدوست، تدارکات: اکرم صفری و  محمد موسوی، حمل و نقل: حبیب الله ملکی و منصور محمدی و سینه مبیل : مهدی سلطانی.

دیگر بازیگران این فیلم عبارتند از: رضا پاکدوست، تقی آزموده، رضا مشکینی، آرمین لسان خوش نیک، رسول قادری، علیرضا ابوطالبی، بهروز جعفری، مصطفی عابدی، مهدی بنیادی، سعید بیات، پوریا رفیع بیگی، محمد عبادالهی، محمد صدرا پاکدوست، محمد بنیادی، احمد سلطانی، شهرام چامشی، حامد طالقان، محمد رسولی، علی پاکدوست، سروش اکبری، شایان فتحی، محمد رضا بوربوری.

این کارگردان هم اکنون در حال ساخت اولین فیلم بلند خود است که به زندگی هنری یک کارگردان خلاق و بنام تئاتر کشورمان می پردازد.

این کار در مرحله پیش تولید است و در حال حاضر برخی از مجوزهای آن صادر شده است.
به گفته فرهادنیا مراحل ساخت اولین فیلم بلند وی تا 3 سال به طول می انجامد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول