اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گیلان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان خبر داد

رشد 40 درصدی مشارکت گیلانیان در هشتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان گفت: مشارکت مردم در هشتمین جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی از رشد 40 درصدی نسبت به دوره گذشته برخوردار است.

رشد 40 درصدی مشارکت گیلانیان در هشتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی

هادی نوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه صبح امروز مهلت شرکت در هشتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی پایان پذیرفت اظهار کرد: استقبال گسترده گیلانیان در هشتمین جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی با مشارکت 31 هزارنفری در این رویداد مهم کتاب‌خوانی در گیلان ستودنی است.

تشکیل کمیته برگزاری هشتمین جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی

وی با تشریح اقدامات اولیه برگزاری این جشنواره ملی تصریح کرد: پس از اعلام آغاز هشتمین جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی از سوی دبیرخانه مرکزی این جشنواره در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کمیته‌ای ویژه متشکل از معاونین و مسئولین ستادی در جهت برگزاری هرچه بهتر این رویداد مهم فرهنگی برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان افزود: در مراحل اولیه با تفکیک وظایف هر یک از اعضا، برنامه زمان‌بندی مشخص و مدون تنظیم و در اختیار ادارات شهرستانی قرار گرفت.

جلب مشارکت نهادها، دستگاه‌ها و سازمان‌ها

نوری از همکاری سازنده دستگاه‌ها و نهادهای استانی در دوره گذشته جشنواره خبر داد و گفت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در هشتمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی نیز با برگزاری نشست‌های متعدد با مدیران، مسئولین و صاحب‌نظران، اقدامات مهمی را به مرحله انجام رساند.

وی به انجام تبلیغات محیطی گسترده جشنواره با همکاری سپاه قدس گیلان، شهرداری‌های استان و برنامه‌های مشترک با شوراهای اسلامی شهرها و روستاها خبر داد و بیان کرد: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و نیز سازمان بهزیستی استان در تبلیغات محیطی همکاری کرده که می‌توان آن را از مهم‌ترین اقدامات در جهت معرفی هرچه بهتر جشنواره به مردم دانست.

نوری با اشاره به تعامل سازنده صداوسیمای مرکز گیلان در معرفی این رویداد مهم ملی خاطرنشان کرد: در طول مدت برگزاری جشنواره گزارش‌ها، برنامه‌های مناسبتی و اطلاع‌رسانی خوبی از سوی این سازمان انجام‌شده است ازاین‌رو، نقش سازمان منطقه آزاد انزلی در برگزاری دوره‌های گذشته جشنواره کتاب‌خوانی رضوی نیز شایسته تقدیر است.

مدیر کتابخانه‌های عمومی استان با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد با رویکردی فرهنگی همواره در کنار مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان قرارگرفته است افزود: در مراسم اختتامیه هشتمین دوره جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی نیز سازمان منطقه آزاد انزلی با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان همکاری خواهد کرد.

اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی با موضوع جشنواره رضوی

نوری با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی ویژه جشنواره رضوی و با محوریت معرفی منابع هفتگانه این جشنواره در کتابخانه عمومی گیلان تصریح کرد: در مدت برگزاری جشنواره کتابخانه‌های عمومی استان گیلان برنامه‌های متنوعی چون برگزاری ویژه‌برنامه قصه‌گویی از منابع بخش کودک و نوجوان، نشست‌های کتاب‌خوان، محافل کتاب‌خوانی، حضور کتابداران در مهدهای کودک، برگزاری برنامه‌های فرهنگی با موضوع جشنواره و نیز حضور علاقه‌مندان به کتاب در کتابخانه‌ها انجام و منجر به تأثیرات مثبت در مشارکت گسترده مردم شد.

وی افزود: همراهی اصحاب رسانه در پوشش مناسب رویدادهای مرتبط با جشنواره رضوی و اطلاع‌رسانی به مردم کتاب‌خوان گیلان نقش بسیار مهمی در افزایش مشارکت مردم در این رویداد ملی داشته است.

رشد سه برابری مشارکت گیلانیان در بخش الکترونیک هشتمین جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی

نوری با اشاره به آمار مشارکت گیلانیان در هفتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی تصریح کرد: در سال گذشته 22 هزار نفر با مشارکت 11 هزارو 667 گیلانی تنها در بخش الکترونیک جشنواره شرکت که رشد سه برابری شرکت‌کنندگان در سال جاری حائز اهمیت است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان افزود: گیلانیان در این دوره از جشنواره، در 16 شهرستان استان با استفاده از فضای الکترونیکی از هشتمین جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی استقبال و یک‌سوم از کل مشارکت‌کنندگان را تشکیل دادند.

مشارکت 31 هزار گیلانی در هشتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در بخش اعلام آمار مشارکت‌کنندگان در هشتمین جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی، مشارکت مردم کتاب‌خوان گیلان در مقایسه با دوره‌های گذشته را چشمگیر دانست و تصریح کرد: در دوره هشتم جشنواره کتاب‌خوانی رضوی، مشارکت 30 هزار و 667 نفر در بخش‌های مکتوب و الکترونیک جشنواره را به همراه داشته است که از این میزان 62 درصد از بخش مکتوب و 38 درصد آنان از بخش الکترونیک استقبال کرده‌اند بنابراین، این آمار نسبت به سال گذشته افزایش 40 درصدی شرکت‌کنندگان را نشان می‌دهد.

نوری افزود: بر اساس آمار دبیرخانه جشنواره 500 خانواده گیلانی در هشتمین جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی مشارکت و در این رویداد مهم فرهنگی شرکت کردند.

وی با بیان اینکه از مجموع 16 شهرستان،‌ شهروندان همه شهرستان‌ها در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی شرکت کرده‌اند گفت: درمجموع میزان مشارکت در این جشنواره نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

مردم ایران ارادت و انس خاصی با امام رئوف حضرت امام رضا (ع) و خواهر بزرگوار ایشان دارند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در ادامه به تأثیرات مثبت هشتمین جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی با معرفی منابع هفتگانه این جشنواره در جامعه اشاره کرد و افزود: مردم ایران ارادت و انس خاصی با امام رئوف حضرت امام رضا (ع) و خواهر بزرگوار ایشان دارند و در طول تاریخ از فرصت حضور خاندان ولایت در این کشور به‌خوبی استفاده و از برکات این حضور بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با بیان اینکه ایرانیان همواره و با اشکال مختلف ارادت خود را به خاندان پاک رسول‌الله نشان داده‌اند خاطرنشان کرد: در دوره کنونی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی و معرفی سبک زندگی این امام بزرگوار سعی در الگوسازی بهتر برای کودکان، نوجوانان، جوانان و همه اقشار مردم داشته که در این مسیر نیز موفقیت‌های بسیاری به دست آورده است.

کتابخانه‌های سیار مشارکت مردم روستاها را در جشنواره تسهیل کرد

وی همچنین میزان مشارکت مردم مناطق محروم روستایی استان در جشنواره هشتم رضوی در مقایسه با دوره‌های گذشته آن را مثبت ارزیابی کرد و گفت: استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های سیار استان گیلان و همچنین کوله‌های کتاب توانست بخش اعظمی از مشکلات در حوزه مشارکت این عزیزان را تا حد بسیار زیادی جبران کند.

برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در شهریورماه

نوری گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، اختتامیه این جشنواره ملی در استان گیلان ساعت 30/9 روز چهارشنبه (7 شهریور) با حضور برگزیدگان جشنواره، چهره‌های فرهنگی استان، کتابداران، مسئولین، علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات مخابرات استان گیلان برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس در هفتمین جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی در سال گذشته 21 هزار و 700 نفر گیلانی مشارکت داشتند.

انتهای پیام/3390

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول