به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال شرق دو، محمدرضا قربانی اظهار کرد: این قطار با 50 کانتینر حامل کک نفتی وارد حوزه ریلی این ناحیه شد و بعد از انجام مراحل اداری گمرکی، از طریق خط ریلی شمال کشور به مقصد اراک حمل میشود.
وی تصریح کرد: براساس مذاکره مدیران ارشد راه آهن دو کشور بیش از این هفت قطار از چین به صورت ترانزیت به وسیله کریدورریلی اینچهبرون واردایران شدند و به مناطق دیگر کشور اعزام گردند.
مدیر کل راه آهن شمال شرق دو گفت: قطارهای کانتینری کشور چین با طی حدود مسافت 10 هزار کیلومتری کریدور بینالمللی کشورهای چین، قزاقستان و ترکمنستان در مرز اینچهبرون به خاک ایران وارد و سپس به دیگر نقاط ایران و یا دیگر کشورها ادامه مسیر میدهند.
قربانی ادامه داد: پیش از این قطارهای تجاری چین از طریق مرز سرخس واقع در خراسان وارد کشور میشدند که کریدور بینالمللی اینچهبرون استان گلستان نیز برای ورود قطارهای چین به ایران یکی از نزدیکترین و مناسبترین حوزه ریلی است که این روند مراودات قطار چین به ایران ادامه دارد.
مدیرکل راه آهن شمال شرق دو افزود: هزینه کمتر و سرعت بیشتر در حمل بار از مزایای خط ریلی اینچهبرون استان گلستان برای تجار و بازرگانان است.
راه آهن شمال شرق یکی از خطوط مهم شبکه ریلی کشور محسوب میشود، این مسیر برای انتقال بارهای کشورهای CIS (کشورهای مستقل مشترکالمنافع) از لحاظ مسافت نسبت به دیگر کریدورهای موجود کشور، کوتاهتر و ارزانتر است.
آذر ماه سال 1393 راه آهن ترانزیتی ایران (اینچهبرون) - ترکمنستان - قزاقستان با حضور روسای جمهوری سه کشور بهرهبرداری شد.
انتهای پیام/2307/