اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

نقش هورمون‌های زنانه در ابتلا به سردردهای میگرنی

نتایج یک بررسی جدید که توسط دانشمندان اسپانیایی صورت گرفته نشان می‌دهد، میزان بالای استروژن و هورمون‌های جنسی دیگر در ابتلای زنان به سردردهای میگرنی نقش دارد.

نقش هورمون‌های زنانه در ابتلا به سردردهای میگرنی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس و به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید که توسط دانشمندان اسپانیایی صورت گرفته نشان می‌دهد، میزان بالای استروژن و هورمون‌های جنسی دیگر در ابتلای زنان به سردردهای میگرنی نقش دارد.

براساس نتایج یک پژوهش،  زنان سه برابر مردان به سردردهای میگرنی مبتلا می شوند؛ 18 درصد زنان و 6 درصد مردان به این سردردها مبتلا می شوند. 

پژوهشگران اسپانیایی تأکید می‌کنند، به همان اندازه که کاش هورمون استروژن در دوره‌ای خاص منجر به سردرهای میگرنی می‌شود، افزایش آن نیز در ابتلا به میگرن نقش موثری دارد. 

به گفته محققان، سردردهای میگرنی در بین زنان شایع تر از مردان است. معمولا حملات میگرنی با حالت تهوع، استفراغ و حساسیت به نور، صدا و بو هم همراه هستند.

دانشمندان باور دارند، با تغییر در سبک زندگی می‌توان، تعداد دفعات حملات میگرنی و شدت آن‌ها را کم کرد؛ این تغییرات شامل، ورزش منظم، کاهش وزن، رژیم غذایی سالم، اجتناب از محرک‌های سردرد میگرنی همچون بوها و غذاهای خاص که در افراد ایجاد میگرن می‌کند، می‌باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول