اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

مدیرعامل خانه مطبوعات همدان:

جشنواره مطبوعات غرب کشور در همدان برگزار شود

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان گفت: آمادگي داريم جشنواره مطبوعات غرب کشور را در همدان برگزار کنیم.

جشنواره مطبوعات غرب کشور در همدان برگزار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خانه مطبوعات همدان حضور یافت و به درد دل‌ رسانه‌ها و خبرنگاران گوش فرا داد.

در ابتدا مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان پشت تریبون حاضر شد و اظهار کرد: خانه مطبوعات استان همدان جزو معدود خانه‌هایی است که برنامه‌های روز خبرنگار را به صورت هفتگی برگزار می‌کند تا جایی که امسال 15  برنامه در قالب‌های مختلف ویژه خبرنگاران برگزار شد.

مهرداد حمزه با بیان اینکه علاوه بر برنامه‌های جانبی امسال برای نخستین بار نمایشگاه عکس خبری برگزار شد، افزود: خوشبختانه توانستیم هفته‌ای با نشاط را برای خبرنگاران رقم بزنیم.

وی با اشاره به اینکه این هفته برگزار نمی‌شد مگر با همکاری و همفکری مسوولان استانی، عنوان کرد: سال گذشته با همکاری استاندار 120 نفر از خبرنگاران با قطار به مشهد مقدس اعزام شدند.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان با بیان اینکه امسال پیوند خوبی بین صدا و سیمای استان و خانه مطبوعات شکل گرفت، یادآور شد: بخشی از برنامه‌های هفته خبرنگار به شکل زنده از شبکه استانی برای بینندگان پخش شد.

وی با بیان اینکه اختلاف نظرها در هر جایی وجود دارد و این موضوع طبیعی است ولی همدلی در خانه مطبوعات برای حل مشکلات وجود دارد، عنوان کرد: در هفته خبرنگار زحماتی زیادی کشیده شد و امید است سال آینده بتوانیم کیفیت را در کنار کمیت برنامه‌ها افزایش دهیم.

حمزه با بیان اینکه امروز قصد دارم بخشی از مشکلات را بیان کنم تا نکات اساسی مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: خوشبختانه ظرفیت خوبی در استان وجود دارد و امیدواریم جشنواره مطبوعات غرب کشور را در صورت تأمین منابع مالی در همدان برگزار کنیم.

وی در ادامه موضوع مربوط به بیمه خبرنگاران را مطرح کرد و افزود: امید است این موضوع هر چه زودتر حل و خبرنگاران همدانی نیز همانند سایر خبرنگاران بیمه شوند.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان با بیان اینکه سهمیه همدان از یارانه مطبوعات کم است و امید است در این زمینه مساعدت صورت گیرد، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات خانه مطبوعات همدان مشکل مجوز هاست و این خود سبب شده که به مشکل ساماندهی مطبوعات نرسیم.

وی خطاب به معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شما چند روز گذشته قول وام به خبرنگاران داده بودید امید است که خبرنگاران همدانی نیز از این وام بهره‌مند شوند.

در ادامه نصرت‌الله طاقتی‌احسن به عنوان نماینده روزنامه محلی، مهدی طاهری به عنوان نماینده نشریات محلی، فرزاد سپهر نماینده نشریات سراسری، عباس ساعتی نماینده کانون‌های تبلیغاتی و مریم شهابی باهر نماینده خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری دیدگاه‌ها و مشکلات جامعه رسانه‌ای همدان را مطرح کردند.

لزوم حفظ شأن مطبوعات در کشور، لزوم توجه به حاکمیت تأمین زیرساخت‌ها، حمایت از تشکل‌های خودجوش و برگزاری دوره‌های خارج کشور، حل مشکلات بیمه رسانه‌ها و معیشت اصحاب رسانه، به‌روزسازی تعرفه‌های آگهی‌ها متناسب با افزایش تورم، حل مشکل کاغذ مطبوعات،  تخصیص یارانه به خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، کمک در تأمین مکانی برای فعالیت رسانه‌ها بخشی از صحبت‌هایی بود که در این مراسم عنوان شد.

بعد از بیان دیدگاه‌های خبرنگاران و زمانی که قرار بود معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پشت تریبون حاضر شود یکی از عکاسان از جای خود برخاست و به نشانه اعتراض عنوان کرد: چرا با توجه به حساسیت کار عکاسی یکی از سخنرانان مراسم از نمایندگان بخش عکس نبود؟

وی با صدایی که هر لحظه از شدت عصبانیت بالاتر می‌گرفت، گفت: من به دلار ابزار کارم را خریداری می‌کنم ولی با ریال دستمزد دریافت می‌کنم در حالی که همه می‌دانند که یکی از مشکلات عکاسان نداشتن امنیت است.

این عکاس خطاب به همکاران خود در جمع خبرنگاران خاطر نشان کرد: چرا صدایی از کسی بلند نمی‌شود؟

مجری برنامه این میهمان را به آرامش دعوت کرد و از معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا در پشت تریبون حاضر شده و به سوالات خبرنگاران پاسخ دهد.

انتهای پیام/۸۹۰۴۷/ 40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول